בעקבות השיח הסוער בין הגורמים הפוליטיים השונים בתקופה האחרונה, שוחח הבוקר (ד') גדי נס את השרה אורית סטרוק ושמע ממנה את דעתה על המתיחות המתגברת בין חברי הקואליציה והאופוזיציה. נס פנה אל השרה בנימה מודאגת לגבי הידרדרות השיח והסכנות הטמונות בכך: "אני מודאג, אני מודה. קמתי עם כאב ראש. לאן אנחנו הולכים? לאן פניה של מדינת ישראל? אני לא רוצה לא הסתות מפה או מפה. אנחנו עם אחד", אמר נס לשרה.

השרה למשימות לאומיות הדגישה בתגובה כי "מי שמנצח חייב לשמור על ההבטחות שלו לבוחרים ולעשות את מה שהוא הבטיח , אבל קשוב ואמפתי גם כלפי אלו שלא בחרו בו. לשמוע אותם, ולשמוע את מה שקשה להם. אנחנו לא באנו לרמוס אף אחד".

סטרוק נשאלה בנוסף באשר לאמירותיו של יושב ראש בית המשפט העליון לשעבר, השופט אהרון ברק, שהזהיר בראיון שעורר הדים כי ישראל עלולה להפוך לדמוקרטיה מתפוררת: "אין ספק שהיו פה ביומיים האחרונים שורה של אנשי ציבור מכובדים שאיבדו את הצפון, וירדו מהפסים. ההתבטאויות שלהם הן התבטאויות מסיתות, שיש בהן משום אלימות".

"אם זה אהרון ברק שדיבר על כיתת יורים, או בני גנץ שדיבר במושגים מלחמתיים, ואלימים. ככה לא אמורים לדבר במחלוקות פוליטיות. כל אחד לא רק ראשי אלא חייב להביע את דעתו ואת הכאב שלו, אבל לא לדבר במונחות של אלימות. הם עלולים לגרור אלימות וצריך להימנע מכך. למשל, ברק יכול לומר שהכל שפיט, זו דעתו. זכותו וחובתו להביע את דעתו, אבל אין לו זכות לדבר במונחים של כיתת יורים. אלו מונחים שמייצרים אלימות, ומזה צריך להימנע", הוסיפה.

סטרוק מגיבה לסערת חוק האפליה: "ציטטו אותי בצורה מעוותת ושקרית"

סטרוק מודיעה: "חוק ביטול האזרחות למחבלים יחוקק - עם האופוזיציה או בלעדיה"

בהמשך נשאלה מה דעתה על האמירות של חברי מפלגת עוצמה יהודית, בין היתר חה"כ צביקה פוגל, אשר הציע לעצור את בכירי האופוזיציה בני גנץ ויאיר לפיד בעוון בגידה: "ראש המפלגה של צביקה השר איתמר בן גביר הסביר שאנחנו בדמוקרטיה לא עוצרים מתנגדים פוליטיים, גם אם הם כשלו בלשונם ונקטו בביטויים מאוד מסוכנים. אנחנו נעיר, אנחנו נקרא אותם לסדר, אבל אנחנו לא מדינת משטרה ברוך השם. אנחנו מדינה דמוקרטית - כל אחד רשאי לומר את דעתו במלוא הרצינות והחומרה. רק להימנע מביטויי אלימות".