המערכת הפוליטית ממשיכה לסעור סביב דבריו של שר הביטחון לשעבר, בני גנץ, שתקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו והצהיר כי "האחריות למלחמת אחים עליך". זאת, לאחר ששר המשפטים, יריב לוין, הציג את הרפורמה במערכת המשפט. בתוך כך, כלי התקשורת בעולם הערבי "חגגו" סביב הסערה, וחלקם אף הצהירו כי "מלחמת אזרחים בישראל היא רק עניין של זמן".

חה"כ אלמוג כהן לא חוזר בו מהתבטאויתיו: "איפה הבעיה עם מה שאמרתי?"
ישראל האחרת: המדינה הולכת ומתרחקת ממגילת העצמאות וערכיה 
"קמפיין שקרי ומתוזמר": בן גביר משיב לביקורת על החלטותיו האחרונות
 

  במאמר מערכת שנכתב בעיתון "א-ראי אל-יום", היוצא לאור בלונדון, נכתב כי "כל מי שעוקב אחרי ענייניה של ישראל השתכנע באופן מלא וברור שהשאלה המרכזית כיום במדינה היא לא האם תפרוץ מלחמת אזרחים, אלא מתי. לפני עשור, אישרה שרת החוץ הישראלית לשעבר, ציפי לבני, כי 'קבוצות קיצוניות רוצות להפוך את ישראל למדינת שריעה שתוביל את ישראל לתאום', תוך שהיא מציינת כי 'המצב הזה כשלעצמו, הוא סוף הציונות".

עשרות אלפים בהפגנה נגד הממשלה בתל אביב (צילום: ללא)
עשרות אלפים בהפגנה נגד הממשלה בתל אביב (צילום: ללא)

במאמר נכתב באריכות גם על הרפורמה המשפטית שמתכנן שר המשפטים החדש. "מה שקורה היום בישראל הוא הפיכה של היסודות שעליהן נבנתה המדינה על ידי האבות המייסדים של הציונות, ורובם, אם לא כולם, חילוניים שאינם מאמינים באלוהים.כלומר, ישראל היום היא הזויה. יש חקיקה בכנסת המחייבת שופטים לשאוב השראה מהתורה", נכתב בעיתון.

עוד נכתב כי "ברגע שמדברים על אינדיקציה לקרע עמוק בחברה הישראלית, המחולקת ל'ישראל הראשונה', כשמה כן היא, מייצגת במידה רבה יהודים ממעמד הביניים המנהלים את הכלכלה הישראלית ונושאים בנטל השירות הצבאי, ומי שמייצגים את ישראל החילונית נגד נתניהו והקואליציה הדתית שלו. באשר למחנה שמייצג נתניהו, הוא דתי ברובו, מתנחל ורחוק משירות צבאי, ומאמין שניצחונו בבחירות הוא מנדט מוחלט מרוב המצביעים".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

איתמר בן גביר בהר הבית (צילום: דוברות השר )
איתמר בן גביר בהר הבית (צילום: דוברות השר )

בעיתון המצרי "אל-אהראם" התייחסו לעלייה של השר לביטחון לאומי להר הבית וכתבו כי "ההתקפות הקיצוניות האלו משקפות את האידיאולוגיה של ממשלת הימין הנוכחית, הכוללת את הפוליטיקאי הקיצוני ביותר, איתמר בן גביר, שהואשם בעבר על פי החוק הישראלי כטרוריסט. הוא ידוע בעמדותיו נגד הפלסטינים, ומאמץ את רעיון הטרנספר, של גירום הפלסטינים מארצם".

"בגלל שני הגורמים הקיצוניים הללו, קיבלה הממשלה החדשה אזהרה חמורה משר הביטחון לשעבר, בני גנץ, שיש חשש כי ישראל תגרור את עצמה למלחמת אזרחים שתצית את השנאה בחברה הישראלית. זה מדגיש את התנגדות בין המפלגות הישראליות החילוניות לשאר המפלגות הדתיות".