המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ד״ר גיל לימון, הורה היום (רביעי) לבטל את ההחלטה בדבר הפסקת כהונתם של שלושה נהגים ותיקים של ראש הממשלה לאחר כעשרים שנות שירות בתפקיד. שלושת הנהגים הם עדי תביעה בתיק המתנהל בעניינו של ראש הממשלה הנוכחי, בנימין נתניהו.

ההחלטה התקבלה לאחר בירור שנערך הבוקר, במסגרתו נמסר כי ההנחיה על כך ניתנה ע״י ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, בסתירה להסדר ניגוד העניינים עליו חתם, אשר כולל מגבלה בנוגע להחלטות הקשורות בעדים או בנאשמים במשפטו של ראש הממשלה. 

לנוכח זאת, פנה המשנה ליועמ"שית למנכ״ל משרד הרה"מ ומסר כי ככל שהדברים נכונים, יש לבטל את ההחלטה להפסקת כהונת הנהגים. עוד הובהר כי ככל שיש בקשה לפעול לשינוי תפקידם, יש לפנות למנגנון שנקבע בהסדר ניגוד העניינים.

במכתבו של המשנה ליועמ"שית הודגש כי ככל שמדובר בהחלטות ניהוליות המתקבלות בעניינם של עובדי מדינה המשמשים עדים במשפטו של ראש הממשלה, בפרט אלו המועסקים במשרד ראש הממשלה, נדרשת זהירות והקפדה מיוחדת. זאת, על מנת למנוע ולו מראית עין של חשש מפני השפעה ופגיעה בהליך המשפטי המתנהל. 

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "בניגוד לטענת המשנה ליועמ״ש, בהסכמי ניגוד העניינים של ראש הסגל, שהוכן ע״י הלשכה המשפטית, לא צורפו שמות של עדים. יתר על כן, המחלקה המשפטית שתפקידה לייעץ לעובדי המשרד כדי שלא יכשלו בתפקידם, כלל לא התריעה בזמן אמת על בעיה כלשהי ולא הפנתה את תשומת לב ראש הסגל לרשימת העדים. מצער שהמחלקה המשפטית בחרה שלא לפעול בהתאם להמלצת בית המשפט העליון להתריע במקרים כגון אלה". עוד הוסיפה הלשכה: "בניגוד לשקר שחוזרים עליהם - העובדים לא פוטרו ונשארו במשרד ראש הממשלה".