ח"כ אריאל קלנר ('הליכוד') התראיין היום (רביעי) אצל בן כספית ואריה אלדד בתכניתם ב-103FM בצל התבטאויות חברי האופוזיציה כנגד הרפורמה המשפטית של השר הנכנס יריב לוין.

ח"כ בקואליציה נגד הטענות על הרפורמה המשפטית: "קיימת בכל העולם"

"אני כן מבין אנשים שחושבים אחרת ממני וחושבים שאולי שיטה שבה המילה האחרונה במדינה דמוקרטית צריכה להיות של קבוצה בלתי נבחרת. אני מבין שאולי זאת השקפתם, לדעתי זאת פרשנות לא נכונה של הדמוקרטיה, אבל הם תומכים בזה וחושבים שעכשיו כשאנחנו רוצים לשנות את זה ולהביא לתיקון ולמדינה דמוקרטית כפי שאנחנו מבינים אותה, שבה הרשויות שנבחרות על ידי הציבור הן אלו שנותנות את המילה האחרונה בסופו של דבר, בנוגע למדיניות - זה מפריע להם", טען בפתח השיחה.

עוד הוסיף כי "גם לי הפריע למשל לפני שנה וחצי כשקמה ממשלה שחשבתי אחרת ממנה. ממשלה רעה מאוד, מבחינתי. בעבר, לפני 20 שנה, הפגנתי גם נגד ממשלות שעשו פה מעשים שחשבתי אחרת מהן ובעיניי זה היה חורבן הבית ממש. אני מדבר על העקירה מגוש קטיף". 

לאמירה כי מדובר היה בממשלת ליכוד דאז, ענה קלנר כי "הליכוד נקרע לגזרים בתקופת ההתנתקות, ואלמלא השמאל שנתן רשת ביטחון, אי אפשר היה להעביר את זה". 

לשאלה מה ממשלת השינוי עשתה שפגע בו, השיב חבר הכנסת כי "עצם שבירת הסולידריות הלאומית והעדפה של הליכה עם הגורמים הכי פרוגרסיביים במדינת ישראל, השמאל הכי רדיקלי במדינת ישראל פלוס מפלגת האחים המוסלמים, זה מה שהפריע לי. לא רק לי זה הפריע, ולא שמעת ממנהיגי ציבור קריאות למרי, לא שמעת קריאות למרדנות, לחסום דרכים, להפסיק לתת שירותים". 

בכל הנוגע לקריאות למרי אזרחי והיכן עובר הגבול, אמר קלנר: "אני חושב שזה צעד דמוקרטי להפגין. אני מכבד את מי שמפגין ולא משנה על איזה נושא. אני מכבד גם אדם שמוכן ללכת למרי אזרחי ולשלם על זה את המחיר, אבל שישלם על זה את המחיר. לשלם על זה את המחיר, זה לא לקבל ליטופים מכל הכיוונים, להגיד 'אני גיבור גדול'. שיישב בכלא". 

עוד המשיך ואמר באותו נושא: "אני קורא לכל מנהיגי הציבור, מכל הצדדים, לבוא ולנהל כאן שיח מכבד. שיח מכבד נעשה קודם כל בפרלמנט על ידי נבחרי הציבור. המטרה היא לנסות לשכנע. אני חושב שבכלל, השמאל צריך להתרגל, לנסות להפעיל את הפרקטיקה הזאת שנקראת שכנוע. אני מבין שהתרגלו פה להפסיד כל פעם בבחירות ולא להצליח לשכנע את העם, ואז תמיד יש איזה 11 או 15 שופטים ששומרים עליהם".

המראיינים טענו כי 11 שופטים הכשירו את נתניהו ואת שיקלי ואת סילמן, ועל כך ענה קלנר: "אני לא מדבר על הכשרת נתניהו ועידית סילמן. אני מדבר על אי הוצאת המסתננים מפה". 

לסיום, אמר: "אני רוצה לממש מדיניות ימין, ואני חושב שבמדרג הנורמטיבי במדינה דמוקרטית, בסוף אחרי כל השקלולים שאתה רק יכול לעשות, מי שקובע זה הציבור באמצעות נבחריו, ככה זה צריך לעבוד. לא יכול להיות שקבוצה אחת תמנה את עצמה להיות מעל הציבור. את זה אנחנו הולכים לשנות, להחזיר את המדינה הזאת לעם הזה". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM