שרת התחבורה מירי רגב הודיעה כי משה בן זקן ימונה לתפקיד מ״מ המשנה למנכ״ל משרדה. ״לא אתן לבג״ץ את התענוג לפסול מינוי מקצועי וראוי ולהעביר עליי ועל הממשלה ביקורת ממגדל השן״, תקפה.

לקראת קידום הרפורמה המשפטית: פרטים חדשים בנוגע לחוק היועמ"שים

הוא יכהן לצד מ״מ מנכ״ל המשרד אבנר פלור. המינוי בוצע בהסכמה רחבה בין שרת התחבורה, הייעוץ המשפטי לממשלה ונציבות שרות המדינה. עוד הוסיפה רגב: ״בדיון שהתקיים עם היועצת המשפטית לממשלה, המשנים והנציבות, עלה שהמינוי יוביל להתערבות בג״ץ בהחלטת הממשלה ופסילתו. דבר שהיה פוגע בשמו הטוב של משה בן זקן. לכן החלטתי למנותו לתפקיד ממלא מקום המשנה למנכ״ל. זה הזמן להוביל את המשרד לתנופת עשייה אל מול האתגרים״.

עוד הוסיפה כי ״אני מברכת את משה על מינויו ובטוחה שיחד נעשה ונצליח. אין זה סוד שסברתי שמשה ראוי לתפקיד המנכ״ל אולם לעת הזו, לאחר שהתברר כי בג״ץ צפוי לפסול את המינוי ובכך לפגוע בשמו הטוב של משה, החלטתי לקבל את בקשתו להתמנות לתפקיד מ״מ המשנה למנכ״ל ואין לי ספק, שהוא עוד יוסיף ויתקדם בעשייה בשירות הציבורי בהמשך הדרך״.

היא פירטה בנוגע לכוונותיה: "בכוונתי לפעול כפי שאמרתי בישיבת הממשלה, להוביל לביטול הצורך באישור וועדת המינויים בנציבות, למינויי בכירים אשר עומדים בכל תנאי הסף. קבלנו את המנדט מהציבור להוביל את המדיניות שלנו ואין ראוי מכך שנאפשר לשרי הממשלה לקבוע מי יהיו המינויים המינויים המקצועיים שלהם בתפקידי האמון, כדי לאפשר לשרים להוציא לפועל את מדיניותם לטובת אזרחי ישראל״.