נמשכת הסערה הפוליטית סביב הרפורמה המשפטית שאותה הציג שר המשפטים יריב לוין. לאחר התבטאויות קשות מצד האופוזיציה והתנגדות של בכירים במערכת המשפט, גם בתוך הליכוד יש מי שמביע חוסר שביעות רצון מקידום הרפורמה במתכונת הנוכחית, כמו חבר הכנסת דוד ביטן.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חבר הכנסת ביטן התראיין הבוקר (חמישי) לערוץ 13 ואמר כי "התכנית לא תהיה אותו הדבר". לדבריו, "אין הצעת חוק שמגיעה ויוצאת אותו דבר, זה לא התהליך בכנסת ולא התהליך בממשלה. יכולים לאשר, אך בכנסת יהיו שינויים כאלה ואחרים. בכל מקרה צריך הידברות, אי אפשר לעשות את המהלך עם פטיש 5 קילו".

אמש נחשפו עיקרי הצעות החוק של רפורמת לוין. בין השינויים המוצעים ניתן למצוא שינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, כך שהתיקון המוצע משנה את הרכב הועדה שכלל עד כה 9 חברים: שלושה מתוכם שופטים של בית המשפט העליון, שני נציגים של לשכת עורכי הדין, שני חברי כנסת ושני שרים. יש לשים לב כי משמעות ההרכב החדש הינה המצאות רוב של חברי קואליציה (שבעה מתוך אחד עשר) בקרב הועדה לבחירת שופטים.

כמו כן, בשינויים ניתן למצוא גם את הגבלת כהונת נשיא בית המשפט העליון וסגנו. על פי ההצעה הנשיא וסגן הנשיא של בית המשפט העליון יתמנו לתקופת כהונה חד פעמית של שש שנים, לאחריה יוכלו לחזור לכהן כשופטים בבית המשפט העליון עד צאתם לגמלאות. 

בנוסף, ניתן למצוא ברפורמה גם את פסקת ההתגברות וביקורת שיפוטית על הכנסת. כך, פסילת החוק תוכל להתבצע רק במידה ובביטול תמכו לפחות 80 אחוזים (שנים עשר) מכלל השופטים. הדבר מהווה דרישה מחמירה בהרבה מהמצב הקיים, בו נדרש רוב של שופט אחד בלבד. פסק הדין על הביטול צריך להתקבל בתוך 30 יום, בעוד כיום אין הגבלת זמן לדיון והכרעה בנוגע לביטול חוק.