חבר הכנסת לשעבר יאיר גולן תקף היום (חמישי) פעם נוספת את רפורמת לוין, וטען כי הפגנה לא תעזור: "צריכים לעשות שימוש הרבה יותר נמרץ בהפגנות ובשביתות, אלה הכלים של מרי אזרחי בלתי אלים". בשיחה עם יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM, הוא גם הגיב להתבטאויות האחרונות של חה"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית), והסביר מה משמעות קריאתו למרי אזרחי.

יאיר גולן: "מיטב המשטרים הפאשיסטיים האפלים עלו לשלטון בצורה דמוקרטית"

"האמת, לא חשבתי שזה יהיה כל כך מהיר, כל כך בוטה, כל כך גס וכל כך, הייתי אומר, נחלולי ושקרני", אמר גולן בפתח דבריו, והמשיך: אין פה שום רפורמה במערכת המשפט יש פה חיסול מערכת המשפט, יש פה למעשה גדיעת הרגל החיונית אצל כל משטר דמוקרטי באיזון בין הרשויות. זה בעצם להפוך את מערכת המשפט למערכת לא מתפקדת". 

"כל הסיפור הזה, שיש מפגינים מול ביתו של אהרן ברק, יהודי בן 86, ענק משפטי, ניצול שואה שהחל את לימודיו הסדירים בגיל 14, ופשוט מכוח גאונותו הצליח לא רק להשלים מה שהחסיר מגיל שש אלא גם להצטיין באופן יוצא דופן... המפגינים, אין לי ספק שאין להם מושג מה הן פסיקותיו, אני חושב שזה מעיד על המקום שאליו אנחנו מדרדרים", הוסיף גולן.

חבר הכנסת לשעבר הדגיש: "אנחנו צריכים לעשות שימוש הרבה יותר נמרץ בהפגנות ובשביתות, אלה הכלים של מרי אזרחי בלתי אלים. לסגור הכל, הכל. אני לא נכנס עכשיו לפרטים כי עכשיו כל דבר כזה דורש עיון, אם אתה עכשיו רוצה לסגור עסקים פרטיים, לעשות מרד תשלום מיסים, אתה צריך לשבת עם האנשים, לדבר איתם, לראות מה ניתן ומה לא ניתן, איזה סיכונים לוקחים, איזה פיצויים אפשר לארגן. אנחנו צריכים לעשות הכל". 

לדבריו, "מה שקורה כאן במדינת ישראל זו הפיכה שלטונית, זה חיסול מערכת החוק ולמעשה פגיעה חמורה בדמוקרטיה הישראלית, בדברים האלה חייבים להילחם", הצהיר, וציין כי "העם הוא הריבון, הממשלה היא נציגת העם וברגע שהממשלה לוקחת מהעם את הכוח שלו, העם חייב להלחם על זה. הרי אנחנו נולדנו, בחרנו, רצינו משטר דמוקרטי, להיות עם חופשי בארצנו, לא עם משועבד לשלטון של לאומנים, קיצוניים, גזעניים וחבורת מושחתים".

לאחר מכן, השניים דנו על ההסברה לציבור הפריפריה. "אני חושב שצריך להילחם על ההסברה, על לשכנע עוד ועוד אנשים שמה שנעשה כאן, לא לזה הם התכוונו. אני רוצה לומר לך, החלוקה הישנה של ימין ושמאל היא לדעתי כבר לא רלוונטית. מה שרלוונטי היום זה מי שתומך בדמוקרטיה הישראלית ומי שנלחם כנגדה זה בעצם, הייתי אומר, הסיפור הישראלי החדש", טען.

בהמשך, התייחס לציבור שמגיע להפגנות נגד הממשלה: "גם בהפגנות אני פוגש ואני מדבר על מחאת בלפור וגם על הפגנות שהיו בשבועיים - שלושה האחרונים, אני פוגש אנשים שאומרים לי 'תדע לך, אני הייתי פעיל ליכוד, אני הייתי חבר מרכז ליכוד, אני היום לא יכול לראות את מה שהם עושים'.  הרי זה לא מקרי שכל אנשי שירות הוותיקים כבר לא נמצאים בליכוד, הם כולם טרקו את הדלת ברעש מהדהד כי הם אמרו 'זה לא הליכוד שאנחנו מכירים, הליכוד שאנחנו מכירים הוא ליכוד ממלכתי ולהפך, יותר מכל אחד אחר התעקש על שלטון החוק'". 

במהלך השיחה, יאיר גולן חזר והבהיר: "אני מדבר כבר תקופה, יותר מחודש - חודשיים כבר, על הצורך במרי אזרחי, מבקרים אותי ואומרים 'שמע, אתה מגזים וזה קיצוני', ואני אומר 'אתם לא מבינים מה קורה כאן, אתם משחקים דוקים והיריב הפוליטי שלנו משחק רוגבי', זה מעשים גסים, נפשעים, שצריך להילחם בהם בכל הכוח. צריך להסביר לממשלה הזאת, אי אפשר לשנות את דעתה דרך הכנסת, כי בכנסת יש להם רוב, אז המאבק עובר לרחובות, אין מה לעשות". 

לבסוף, סיכם את השיחה באומרו כי "אני רוצה לומר את כל זה בהערכה עצומה למשטרת ישראל ולומר שאני מקווה שהם ישכילו להמשיך ולהקפיד על כך שמצד אחד הדמוקרטיה תתפקד ומצד שני הם ישמרו כמובן על החוק והסדר".