יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודיע היום (חמישי) כי הוא צפוי להגיע להפגנה במוצאי שבת בכיכר הבימה בתל אביב. הצהרתו של גנץ מגיעה לאחר שראש הממשלה לשעבר ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד התראיין בחדשות 13 וטען כי סיכם עם גנץ כי הם לא יגיעו להפגנה. כעת גם בלשכתו של לפיד שוקלים בחיוב הגעה להפגנה.

לפיד על בן גביר: "חושש שהוא מקרב אותנו לאינתיפאדה שלישית"
"להוריד את זה מהשיח": ח"כ איזנקוט בביקורת על דבריו של גנץ

"המארגנים של ההפגנה בכיכר הבימה ביקשו שלא נהפוך את ההפגנה למפלגתית", אמר אמש לפיד בריאיון, "התייעצתי עם גנץ והחלטנו שלא נבוא, אבל הח"כים של יש עתיד יהיו, הפעילים של יש עתיד יהיו. אני קורא לכל אזרח ישראלי לצאת ולהפגין כדי להגן על המדינה הזו מניסיון לבטל הדמוקרטיה".

מנגד, גנץ פרסם היום כאמור הודעה בה הוא מתכוון להגיע להפגנה, בה כתב: "הכוונות של הקואליציה ונתניהו לבצע הפיכה משטרית, באופן מהיר ובהול, תוך פגיעה בערכים הבסיסיים ביותר של מגילת העצמאות וסירוב להידברות למען הסכמות רחבות - מסוכנת למדינת ישראל. הושטנו יד להידברות, והיא עודנה מושטת - אך לא נוותר וניאבק בכל האמצעים החוקיים כדי למנוע את הצעדים הקיצוניים האלו".

"אני קורא לכם להגיע במוצאי שבת לרחבת הבימה עם דגלי ישראל, לנהוג לפי חוק, ללא שלטים מסיתים, ולא להיגרר לפרובוקציות שרק יפגעו במאבק. זהו לא מרי אזרחי - זו חובה אזרחית", הוסיף גנץ.