שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתח היום (שישי) ביקורת על הרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי, בעקבות דברים שאמר האחרון בראיון שהעניק ל"ישראל היום". כוכבי אמר כי "מינוי חיצוני לשרשרת הפיקוד זה כמו להזריק רעל לצה"ל", וסמוטריץ' אמר בתגובה כי הוא "תוקף בפופוליזם".

הרמטכ"ל כוכבי: "צה"ל, ביום פקודה, יידע לפגוע פגיעה משמעותית בפרויקט הגרעין האיראני"

בציוץ שהעלה לטוויטר כתב השר: "אם כוכבי היה מבקש להבין ולא רק לתקוף בפופוליזם כהכנה לכניסתו למגרש הפוליטי הוא היה מדבר איתי ומבין שהמטרה היא לא לפגוע בשרשרת הפיקוד של צה"ל, אלא להוציא את המנהל האזרחי מצה"ל ולאזרח אותו. צה"ל יעסוק בביטחון ומערכת אזרחית תנהל את החיים האזרחיים. טוב לאזרחים וטוב לצה"ל".

שר הביטחון לשעבר בני גנץ כתב בטוויטר בתגובה לדבריו של סמוטריץ': "סמוטריץ' ונתניהו, אתם התבלבלתם - חובתו המקצועית של הרמטכ"ל להגיד את האמת ולהתריע - גם אם זה לא ערב לאוזניהם של פוליטיקאים. 

‏מסע ההפחדה וההשתקה מול בכירי מערכת הביטחון והדרגים המקצועיים יפגע בביטחון, לא פחות מפיצול הסמכויות ההרסני ביהודה ושומרון מטעמים פוליטיים.

אני קורא לכלל בכירי המערכת להמשיך ולהשמיע את קולם, באופן ממלכתי ומקצועי. על נתניהו וגלנט לגבות את הרמטכ"ל ולגנות את המתקפה הפוליטית עליו מיד".