ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שישי) בסרטון שהוציא לרפורמה המשפטית הצפוייה אשר הוצגה על ידי השר הנכנס יריב לוין ועוררה הדים רבים בציבור וביקורת מטעם בכירים במערכת המשפט, כמו גם מטעמה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. 

בהודעה, סתר נתניהו את את הטענות לפגיעה בדמוקרטיה: "כשאומרים שהתיקון הכי קטן זה הרס הדמוקרטיה, זה לא רק טיעון לא נכון -
זה גם טיעון שלא נותן אפשרות להגיע להבנות שרצוי להגיע אליהן בהדברות עניינית בכנסת ישראל", אמר. 

עוד הוסיף: "התיקונים צרכים להיעשות באחריות ובשיקול דעת, תוך שמיעת כל העמדות. וזה בדיוק התהליך שיקרה עכשיו בבית המחוקקים. אני מציע לכולם להרגיע את הרוחות ולהיכנס לדיון ענייני. דמוקרטיה בנויה מאיזון ראוי בין שלוש הרשויות והאיזון הזה קיים בכל הדמוקרטיות בעולם. הוא גם התקיים בישראל בחמישים שנותיה הראשונות. אז לא הייתה כאן דמוקרטיה? אז לא הייתה הגנה ראויה לזכויות מיעוט? ברור שכן, וכך יהיה גם אחרי הרפורמה". 

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "נתניהו, לא קיבלת מנדט מהציבור להרוס את הדמוקרטיה ורוב הציבור בישראל, כולל מצביעי הליכוד, מתנגדים לרפורמה חפוזה והרסנית שמבוססת על זה שאתה חלש מכדי להתמודד עם הקיצונים בממשלה שלך".

כזכור, נשיאת ביהמ"ש העליון חיות נשאה נאום חריף אמש בכנס השנתי של העמותה למשפט ציבורי נגד התוכנית המשפטית שמקדם לוין, והזהירה כי היא משנה את זהותה הדמוקרטית של ישראל ומרוקנת את בית המשפט מכל הכלים שבעזרתם הוא יכול להגן על אזרחי ישראל.