שר התקשורת שלמה קרעי הצהיר היום (שבת) בריאיון ל"פגוש את העיתונות" של חדשות 12 עם עמית סגל ובן כספית כי תקציב התאגיד יופחת במאות מיליונים כבר בחוק ההסדרים הקרוב. "אין מקום לשידור ציבורי במדינת ישראל. יהיה הסרת חסמים ופתיחת השוק לתחרות. תקציב התאגיד יופחת במאות מיליונים כבר בחוק ההסדרים הקרוב", אמר.

"לא צריכים את המימון": בליכוד מגיבים לראשונה לדיווח על סגירת התאגיד
איגוד השידור האירופי הביע דאגה מהאיומים על סגירת "כאן" - כך הגיב קרעי
"ניסיון להלך אימים": עובדי "כאן" מגיבים לאיומי סגירת תאגיד השידור

מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי גולן יוכפז התייחס לאיום של השר קרעי, וכתב בעמוד הטוויטר שלו: "קיצוץ של מאות מיליונים מתקציב התאגיד פרושו אחד - סגירת תאגיד השידור הציבורי, שהפך בארץ ובעולם לסמל של איכות ויצירה ישראלית אמתית. התאגיד, כגוף שידור עצמאי, ימשיך בנחישות בפעילות ועשייה, למרות האיומים על עצם קיומו".

כזכור, שר התקשורת התבטא בעבר בנושא ואמר בכנס באוניברסיטת רייכמן כי "התפיסה הכלכלית ליברלית של הליכוד והימין הכלכלי היא להסיר חסמים, רגולציה וגורמים שפוגעים בשוק החופשי ובתחרות. כאשר יש שחקן אחד שמקבל מיליוני שקלים בשנה, גם המועצות למיניהן, הדבר הזה מהווה חסם משמעותי לתחרות. שחקנים חדשים מתקשים להתמודד עם יכולת של שחקן גדול שמקבל תקציבי עתק".

"לא משנה מה יהיה גורלו של התאגיד כשחקן, אנחנו נמשיך לעודד יצירות תוכן מקורי והפקות מקור. נשזור את הפקות המקור באופן רוחבי על פני שוק התקשורת ולא כשחקן אחד שהגישה שלו לכספי ציבור באופן בלעדי וחוסם את היתר. בעיניי אין מקום לתאגיד בעידן של רבגוניות ומגוון רחב של ערוצים", הוסיף.

בתגובה לשאלה האם סגירת התאגיד מתוכננת לתקציב הקרוב אמר השר קרעי: "מה שאנחנו רוצים זה לפתוח את השוק לתחרות. תכנית שתהיה לי בקרוב תיכנס כבר לחוק ההסדרים הקרוב ואני עוד לא יודע מה היא תהיה, ומה יהיו השלבים שלה. יהיו הרבה שינויים, הבטחנו הרבה שינויים ואנחנו מקווים לקיים את מה שהבטחנו".

אשתקד, הגיש השר קרעי הצעת חוק להפרטת תאגיד השידור הציבורי (כאן 11) ומכירתו לגוף מסחרי פרטי. על פי ההצעה, אם התאגיד לא ימצא קונה פרטי הוא יפסיק את שידוריו וייסגר בתוך שנתיים.

אגודת העיתונאים ירושלים מסרה בתגובה לכוונתו של קרעי להפחית במחצית את תקציב התאגיד בחוק ההסדרים הקרוב: "הכרזת המלחמה של השר קרעי על הרשות הרביעית, התקשורת ובפרט על השידור הציבורי באה במהלך מתואם ומקביל להפיכה אחרת של שר המשפטים, יריב לוין נגד הרשות השופטת. מדובר בשיטת הסלמי לפירוק הדמוקרטיה הישראלית, מהלך שנגדו מפגינים רבבות אזרחים הערב בכיכר הבימה". 

"אגודת העיתונאים ירושלים תיאבק ביחד עם התאגיד ומאות חבריה וחברותיה המאוגדים בכוונות לרסק את השידור הציבורי. בזמן שהשר קרעי בא עם רשימה של כלי תקשורת שהוא מתכנן לסגור, תוך חניקת תאגיד השידור הישראלי, הנשיא ביידן מגדיל את תקציב השידור הציבורי. טוב יעשו נתניהו וקרעי אם ילמדו מראשי מדינות דמוקרטיות אחרות שמטפחים את החופש העיתונאי ולא רואים בו איום".