חבר ועדת החוקה, ח"כ עו"ד חנוך מליביצקי (הליכוד), התראיין הבוקר (ראשון) בתוכניתם של ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM, והתייחס להפגנה שהתקיימה אמש בכיכר הבימה בתל אביב נגד הרפורמה המשפטית.

לא נרתעו מהגשם ומהפקקים: הישראלים שהגיעו למחאה כדי לשמור על הדמוקרטיה
ישיג הסכמות בנוגע לרפורמה המשפטית? השיחות החשאיות של הרצוג

"שמח שההפגנה עברה בשקט, שמח שהיא הייתה ושמח שכל האנשים שרצו להפגין יצאו והפגינו והשמיעו את קולם, אירוע דמוקרטי טוב", אמר ח"כ מליביצקי בפתח דבריו, "ההפגנה לא שינתה משהו, בדיוק בשביל זה יש את הדיונים שהתחילו בוועדת החוקה וימשכו גם השבוע. מהלכם של כל החוקים שקשורים לרפורמה המשפטית צפויים לעלות ולהתחיל דיון, יבואו כל המומחים ויהיה שיח מכבד".

"אני לא מבין את ההתיימרות להבין מה בוחרי הליכוד רצו או לא רצו וכל הקטע שנאמר על 'לא הפנימו את הרפורמה'", הוסיף, "הציבור שבחר בליכוד הוא ציבור גדול שידע בדיוק על מה הוא בוחר. אני אומר לך בתור בן אדם שנמצא בקשר רציף עם הציבור שלו מדי יום, שמנהל עשרות שיחות מדי יום, הנושא של הרפורמה המשפטית הוא לב הקונצנזוס ויש לחץ עצום מהציבור שלנו ללכת ולחוקק ולא לעצור". 

הפגנת ענק בכיכר הבימה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת ענק בכיכר הבימה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

לאחר מכן התייחס חבר הכנסת מהליכוד לגבי אפשרות שיהיו שינויים בחוקים החדשים של הממשלה, ואמר: "אני יודע שלמשל במקרה של חוק שדן בסמכויות המשטרה, מה שמכונה חוק בן גביר, הגיע נציג היועץ המשפטי לממשלה והניח נוסח חליפי להצעת החוק, והתחיל דיון על הדבר הזה. אני לא יכול להגיד עכשיו מה יבואו וישנו, אני מניח שיהיו כל מיני דברים שירצו לשנות". 

"אני יודע שהנושא של פסקת ההתגברות, אם זה 61 או 65, זה איזשהו נושא כזה. למרות שעמדתי בנושא של הועדה למינוי שופטים מאוד נחרצת, דרך אגב אני גם הגשתי הצעת חוק פרטית בנושא הזה עוד לפני שזה עלה לרפורמה, אבל שוב, זה אני. יכול להיות שאני אשתכנע אחרת ויכול להיות שרוב הוועדה ישתכנע אחרת", ציין.

"שימשתי יועץ בוועדה למינוי שופטים, אני ראיתי בעיניים שלי איך הכול קורה. ראיתי בדיוק שהשופטים נבחרים לפי מי הביא את המועמדות שלהם. יש אנשים מובהקים שהובאו על יד הנשיאה, יש אנשים שהובאו על ידי לשכת עורכי הדין, ומה שקרה בדברים הללו כמעט בניתוק מוחלט מהיכולות שלהם, האובייקטיביות, לשפוט. נעשה מסחר בין חברי הוועדה 'אתה תיתן לי את האיש הזה ותקבל את הגברת הזאת', וכן הלאה, ככה זה מתבצע היום", טען.

לסיום נשאל ח"כ מליביצקי מה דעתו לגבי הפגנה מתחת לביתו של השופט לשעבר אהרן ברק, והשיב: "אני לא רואה בזה שום בעיה כל עוד שומרים על כללי הפגנה נאותים. אני לא יודע על מה יש לחקור אותו אבל להפגין מותר מתחת לביתו של כל אדם, בטח אדם ששם את עצמו בלב הוויכוח הפוליטי כמו אהרן ברק. אם הוא היה שופט מכהן הייתי אומר משהו אחר".

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103FM