עשרות אלפים הפגינו אמש במחאה נגד הממשלה ונגד הרפורמה המשפטית המסתמנת בכיכר הבימה בתל אביב, בירושלים ובחיפה. ח"כ רם בן ברק שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM והתייחס לאירוע: "הייתה הפגנה מאוד מרשימה ומאוד גדולה, ואנשים באמת באו מודאגים. מה שהיה יפה בהפגנה הזאת, זה שחששנו קצת שבגלל הגשם לא יבואו, אבל עמדו שמה נשים וילדים וטף, בגשם שוטף בחלק מהזמן ואף אחד לא הלך הבייתה, תחת מטריות ותחת שכמיות ואף אחד לא הלך הביתה". 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"זו מלחמת יום כיפור": המפגינים מרוצים מההתארגנות בהבימה ומצפים להמשך
לא נרתעו מהגשם ומהפקקים: הישראלים שהגיעו למחאה כדי לשמור על הדמוקרטיה

"אני מאוד מקווה שלמחאה הזאת יצטרפו גם ארגוני הסטודנטים, גם חברות גדולות וגם מרצים באוניברסיטאות, אני מקווה שיצטרפו הרבה. אני חושב שיש כאן אירוע באמת גדול מאוד, שבו חברה, תחת נאשם בפלילים, שאגב הציג את עצמו במערכת הבחירות כמי ששומר על מערכת המשפט, גם שנים אחורה אנחנו כולנו מכירים שהוא הציג עצמו כשומר המשפט והידיים שלו על ההגה והוא לא ייתן לשום דבר לקרות כאן והטעה את הציבור", הוסיף.

עוד אמר כי "הציבור אמר 'טוב, אז יש איזה יריב לוין אחד ושמחה רוטמן אחד, אבל אפשר לסמוך על נתניהו שישמור עליהם', הוא לא ישמור עליהם ולא נעלים. הוא בניגוד עניינים נוראי, הוא רואה הזדמנות כאן איכשהוא לבטל את המשפט ונותן להם יד חופשית. כל מי שאומר 'לא, אבל היה בחירות, הרי כולם ידעו שזה מה שיקרה', לא, כולם חשבו שיש כאן מבוגר אחראי - הוא מבוגר אך הוא לא אחראי". 

בין המפגנים היו גם אישי ציבור רבים, בינהם גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, אולם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד  בלט בהיעדרו בהפגנה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

יאיר לפיד (צילום: שלו שלום/TPS)
יאיר לפיד (צילום: שלו שלום/TPS)

"יאיר לפיד בחר אתמול לא להגיע בגלל הסיכום שהיה לו עם מארגני המחאה, זה היה הסיכום שגם הוא וגם אחרים לא יגיעו. הסיכום היה שהם לא באים, אחרי זה גנץ חזר בו ויאיר החליט לא להגיע. הוא יגיע לכל הדברים האחרים אל תדאגו. זה לא עניין של משחקי כבוד, המארגנים ביקשו שלא להפוך את זה לפוליטי מדי לממשלה כזאת או אחרת ואני אומר לך, היו שם לא מעט חובשי כיפות, לא רק אנשי שמאל היו. אני חושב שהוא קיבל את רצון המארגנים. איזו התחמקות? הרי הוא מוביל את המחנה, הוא מודע כמונו ויותר לסכנות, וכל חברי יש עתיד היו שמה, זה ממש לא העניין. הוא לא היה והוא יהיה ויוביל והכל בסדר", אמר ח"כ בן ברק.

בהמשך, התייחס לדבריו של רה"מ לשעבר אהוד ברק על מרי אזרחי והבהיר: " לא תהיה כאן מלחמת אחים, אנשים לא ייקחו נשק. אבל כן תהיה כאן מחאה גדולה. אנחנו לא ניתן לזה לקרות, אני לא יודע מה עוד אפשר לעשות אבל אני מקווה שיצטרפו אלינו רבים. הם צריכים להבין, אנחנו מוכנים לדבר אחרי שהם יבטלו את זה".

"היה ידוע כמו שאמרתי, וגם מצד אחד דאגו להרגיע  -נתניהו הרגיע גם בנאומים שלו באנגלית ובעברית שהוא לא ייתן לדברים האלה לקרות. הרי הם החתימו בהסכמים הקואליציוניים את כולם להסכים מראש. הקואליציה מורכבת ממפלגות קטנות ואינטרסנטיות ומליכוד אחד גדול, לכולם יש אינטרס גדול מאוד שבית המשפט יהיה חלש כי צריך לדאוג לאינטרסים של הציבור שלהם, אם זה החרדים, אז הם לא רוצים שיווין בגיוס, הצינות הדתית יש להם אינטרס ביהודה ושומרון, הם רוצים לעשות שם שינויים, ולכן הם מוכנים שמדינת ישראל תלך פייפן ולא תהיה דמוקרטיה ולא יהיה כלום", אמר.

על דבריה של נשיאת בית המשפט העליוןאסתר חיות, אמר ח"כ בן ברק: "הניחו אקדח על השולחן ורוצים שנעשה את השינוי תחת האקדח הזה של הרפורמה. לכן זה לא רציני, אין בעיה לדבר, אין בעיה לשפר, יש באמת תורים גדולים מאוד בבית המשפט, דברים נמשכים, יש מה לתקן שמה. אבל אי אפשר לשנות את שיטת המשטר בצורה נורא דרסטית שתהפוך אותנו להונגריה". 

בסיום, התייחס לתפקודו של הנשיא ואמר: "תראה גם אי אפשר לבוא ולהגיד 'טוב, נדבר ונעשה תיקונים כאלה ואחרים' כי הניחו אקדח טעון על השולחן. הם צריכים לבוא ולהגיד 'שימו את הרפורמה הזאת בצד, היא לא רלוונטית יותר, עכשיו אתם רוצים לדבר? בואו נדבר', ולזה צריך לדאוג הנשיא. הנשיא צריך להגיד להם 'רבותיי, הגזמתם. צריך לדבר על הדבר הזה ברצינות, עם גופים מקצועיים ורק אחרי זה לבוא עם איזה משהו מוגדר, אבל קודם כל תורידו את זה מסדר היום'". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm