חבר הכנסת לשעבר יאיר גולן התייחס הבוקר (ראשון) להפגנה שנערכה אמש בת"א בהשתתפות עשרות אלפי מוחים נגד הממשלה והרפורמה המשפטית. "אני רק יכול להוסיף שההפגנה המרשימה היתה בסה״כ סיפתח. נעשה שימוש רחב היקף בזכות ההפגנה ובזכות השביתה ולא ניתן לרסק את הדמוקרטיה ואת בסיס הסולידריות הישראלית", כתב גולן.

יאיר גולן: "מיטב המשטרים הפאשיסטיים האפלים עלו לשלטון בצורה דמוקרטית"
יאיר גולן זועם: "מה שקורה בישראל זו הפיכה שלטונית וחיסול מערכת החוק"

כזכור, מוקדם יותר החודש קרא ח"כ לשעבר למרי אזרחי "רחב היקף". "ממחר בבוקר מחליפים דיסקט. לא עוד הפגנות מנומסות במוצ"ש, לא עוד פוסטים נמלצים לעת ערב, ולא לקינה בכי ונהי. רק מעשים. רק תוצאות. עסקים יושבתו, שירותים יושבתו, דרכים יחסמו, והמתיימר לשלוט באמצעות מושחתים, נהנתנים, קיצוניים וחשוכים יגלה שהעם הוא הריבון, אנחנו הריבון, ואנחנו נקבע את גורלה של המדינה שלנו. הכוח לעם, וזה לא יקרה ללא מאבק נחוש ואמיץ", כתב.

ח"כ יאיר גולן על בנימין נתניהו (צילום:דוברות עיריית כפר יונה)

דבריו של גולן עוררו סערה במערכת הפוליטית. בעקבות כך, השר למורשת עמיחי אליהו פנה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, בבקשה כי תפתח בחקירה בגין הסתה והמרדה

המכתב של השר אליהו (צילום: ללא)
המכתב של השר אליהו (צילום: ללא)

"אנחנו נמצאים במציאות בה יש קולות של הסתה והמרדה נגד הממשלה הנבחרת, אני פונה אליך שתעמידי את הממרידים נגד החוק לדין, כדי שתהיה כאן מדינה דמוקרטית ולפני שחלילה יהיה כאן אסון ועבריינות פלילית לגיטימית", סיכם, "אני דורש ממך לגלות אחריות בעת החשובה הזו".