נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התייחס הבוקר (ראשון) בדברים שנשא בבית הנשיא לפילוג בעם בעקבות הרפורמה המשפטית ולביקורת כלפיו מצד המפגינים נגד הרפורמה, וכן אישר למעשה כי הוא מנסה לגשר בין הצדדים.

ישיג הסכמות בנוגע לרפורמה המשפטית? השיחות החשאיות של הרצוג

"אנחנו נמצאים בעיצומה של מחלוקת עמוקה שקורעת את העם. העימות הזה מדאיג אותי מאד, ומדאיג ציבור גדול בישראל ובתפוצות. יסודותיה של הדמוקרטיה הישראלית – ובהם מערכת המשפט – הם מקודשים ועלינו לשמור עליהם מכל משמר, גם כשמתקיימים וויכוחים ודיונים עקרוניים על היחסים בין הרשויות. אני מעריך את כל המתווכחים, המעורבים, המוחים והמפגינים, ואת מעורבות הציבור בדיון החשוב הזה. אני מכבד את הביקורת כלפיי, אבל אני כרגע מתמקד בשני תפקידים קריטיים שאני מאמין שמוטלים עלי כנשיא המדינה בעת הזאת: למנוע משבר חוקתי היסטורי ולעצור את המשך הפילוג בעם", פתח הרצוג את דבריו. 

"בית הנשיא הוא אולי המקום היחידי היום שזוכה לאמון כל הצדדים ומסוגל לקיים התדיינות בנושא באופן שמקובל על כולם – הן בדלתיים פתוחות, הן בדלתיים סגורות. בשבוע האחרון אני פועל כל הזמן, בכל דרך, ובמאמצים בלתי פוסקים עם הגורמים הרלוונטיים, במטרה ליצור דיאלוג ושיח רחב-היקף, קשוב ומכבד, שאני מקווה שיניב תוצאות. אני מודה בכנות שאינני בטוח בהצלחת המהלך. יש רצון טוב מצד הגורמים השונים אשר האחריות מוטלת עליהם, אבל הדרך עוד ארוכה והפערים משמעותיים", הוסיף. 

"עקרונות מגילת העצמאות וקווי המתאר היהודיים והדמוקרטיים של מדינתנו הם נר לרגליי, ולא אתן לפגוע בהם. יש לנו מדינה וחברה – חזקות ומגוונות, שצלחו אתגרים רבים בעבר. אני מתחייב שאמשיך לפעול בכל כוחי, ומקווה שנוכל למצוא את הדרך הנכונה לצאת גם מהמשבר הקשה הזה", סיים הרצוג את דבריו.