היועץ האסטרטגי רונן צור, שכיהן בעבר גם כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה, שוחח הבוקר (א') עם ינון מגל וחיים לוינסון ב103FM על התנהלות הממשלה החדשה, כשברקע המחאה הציבורית נגד הרפורמה המשפטית שהציג שר המשפטים לוין בשבוע שעבר. 

צור נשאל בנוגע לאמירתו כי "דיקטטורים נופלים רק בכוח": "זאת לא הצלה, אני אגיד לך למה, מכיוון שגם כאשר מישהו נבחר במשטר דמוקרטי, ברוב קולות, זה עדיין לא מאפשר לו לעשות כל מה שהוא רוצה. גם הממשלה הקודמת נבחרה על פי הכללים הדמוקרטים. אם היא הייתה מחליטה למסור את יהודה ושמרון, או את הגולן ,או את ירושלים, או כופה לימודי ליבה על התלמידים בבני ברק, או מתחייבת לעשות מצעד גאווה באמצע אלעד, גם אתה היית קופץ ואומר 'מה זה, מה הולך כאן' רוב לא מאפשר לעשות כל דבר"

"זה סוג של תרבות אונס פוליטית"

"נעשה שימוש בזכות השביתה": יאיר גולן ממשיך לאיים בעקבות הרפורמה המשפטית

ח"כ בליכוד: "מי שמוכן ללכת למרי אזרחי צריך לשבת בכלא"

בנוגע לטענה כי הממשלה הנבחרת התבטאה עוד לפני הבחירות על השינויים בכוונתה ליישם אמר: "שינוי המשטר הוא לא חלק מכללי המשחק הפוליטיים. זה לא לעשות פעולה כזו או פעולה אחרת, אתה יודע, אתה יכול לבוא ולומר שגם יציאה למלחמה לא נעשית במשאל עם ובודקים כל אחד מה הוא אומר, או ללכת להפיץ כור במקום כזה או אחר זאת החלטה ממשלתית שאף אחד לא בא והכריז עליה לפני הבחירות, אבל זו החלטה פוליטית, זו החלטה לגיטימית"

בנוסף נשאל צור לגבי המחלוקת בין תומכי הממשלה ומתנגדיה ויכולת השכנוע של קולות המחאה: "אנחנו עוד לא יודעים אם לא מצליחים לשכנע. מכיוון שאתמול גם בירושלים ,לפחות לפי הדיווחים, כי אני לא הייתי בירושלים אני הייתי בתל אביב, היו הרבה מאוד חובשי כיפה ואנשים, שלפחות על פי התחושה, מסתמן שהם לא בקהל התומכים הטבעי של האנשים שהצביעו עבור גוש השינוי"

צור טען בנוסף: "אני חושב שיש המון אנשים בישראל שהתחילו להבין שהחלוקה הזו, שמתחילה להתקיים בין נאמנים ובוגדים ובין נתינים לממונים, היא לא החלוקה שלשמה הם הצביעו. גם אם הם הצביעו עבור שלטון ימין, הם הצביעו עבור שלטון ימין שמשחק בתוך כללי המשחק. אני לא יודע לומר לך מה יהיו תוצאות הבחירות מחר, אני כן יודע לומר לך שאם המנהיגות הקיימת של גוש השינוי תמשיך, התוצאות האלה יישארו על קנם"

רונן צור התייחס בנוסף לדבריו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שקרא למרי לצאת למרי אזרחי כנגד התוכנית של לוין: "את אהוד ברק לא שמעתי. כל מרי אזרחי שהוא במסגרת גבולות החוק אני תומך. אם אנשים ירגישו מאוימים ממשטרה פוליטית אז הם לא ילכו להיחקר, אם אנשים ירגישו מאוימים מבית משפט פוליטי, שהשופטים בו מבוהלים ומפוחדים, אז הם לא יכלו להישפט. מה יעשה השלטון? יזרוק את כולם לכלא? מה יקרה? זו מחאה אזרחית"

באשר לטענה הנשמעה מפי חבר הכנסת לשעבר, יאיר גולן, כי המחאה לא תספיק על מנת לעצור את תוכניתם של חברי הקואליציה, אמר: "אני ראיתי לפני שנים ספורות את מחאת החולצות צהובות בפריז, וראיתי מחאות בבריטניה ובארצות הברית, לא של פושטי הקפיטול, וראיתי מחאות שבהן עוצרים את סדר היום הלאומי, כשמתקיים איום על חירותם או על גורלם של אנשים. אז לחסום צירים זה מותר ולהשבית את החיים הכלכליים זה מותר, זה חלק מהדמוקרטיה, זה חלק מהחובה הדמוקרטית. אבל אני אגיד לך מה זה לא חלק מהחובה הדמוקרטית - לקרוא לי בוגד, לקרוא לכוכבי בוגד, לקרוא לחיות בוגדת, לקרוא לאבי חימי בוגד, זה לא חלק מהדמוקרטיה".