שר התקשורת שלמה קרעי (הליכוד) התראיין היום (ראשון) בתוכניתו של גדי נס ברדיו 104.5FM, והתייחס למספר נושאים, ובהם: המחאה של האופוזיציה נגד הרפורמה במערכת המשפט, דבריו של נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר אהרן ברק נגד הרפורמה ותוכניות שמעוניין לקדם במשרד התקשורת.

לא נרתעו מהגשם ומהפקקים: הישראלים שהגיעו למחאה כדי לשמור על הדמוקרטיה
ישיג הסכמות בנוגע לרפורמה המשפטית? השיחות החשאיות של הרצוג

"מדינת ישראל שמחה ומאושרת שחזר לכאן שלטון שלא רוצה למכור אותה לאחים המוסלמים, לא מנסה להעביר חוקים של סתימת פיות, ולא מנסה לדרוס את האופוזיציה ואת המיעוט בוועדות הכנסת, ומאפשר לכולם לדבר", אמר שר התקשורת קרעי בפתח דבריו, "ההפגנות מבורכות ומראות שאנחנו דמוקרטיה חזקה ויציבה. הבוחר אמר את דברו בקלפי, קמה ממשלה ומבצעת את מה שהתחייבה לבוחרים שלו. מצד שני יש את אלו שלא מרוצים וזה בסדר. גם בלי שילכו להפגין אנחנו יודעים את זה". 

על הטענה כי התוכנית המשפטית לא הייתה חשופה טרם הבחירות, טען: "אלו קשקושי הבל. כולם ידעו את התוכניות ואנחנו מממשים עכשיו את מה שהבטחנו. עד עכשיו לא הייתה יכולה כי תמיד הכנסנו לקואליציה שחקן שהתנגד לשינויים. וכאלו שהעדיפו להשאיר את השמנת והשלטון בידי כאלו שהם לא נבחרי הציבור. כמו אהרון ברק שכל הרפורמה שלו היא במרמה והפרת אמונים מול חברי הכנסת, שאמרו להם שחוק יסוד כבוד האדם וחירותו לא מעביר את הסמכויות לבית המשפט לפסול חוקים, אבל הם עשו את זה והלכו כמה צעדים קדימה ולא שמרו על איזון".

הפגנת ענק בכיכר הבימה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת ענק בכיכר הבימה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

"אהרון ברק הוא צבוע. הוא הזדעק גם על הרפורמה שאני מתכוון להחיל בשוק התקשורת. הוא, בניגוד לכנסת, סתם פיות ל'ערוץ '7, שהיה היחיד שביטא את הקולות של הימין. הם מנסים להשאיר את הכוח בידיים של הפקידים ושל בג"ץ, ובוועדה בשיטת חבר מביא חבר", טען שר התקשורת.

לאחר מכן אמר כי "הציבור הולך לקלפי ואומר – זו הממשלה הנבחרת ואנחנו רוצים שייתוו מדיניות. הממשלה הזו נותנת להם חוקים וחוק יסוד השפיטה ואומרת את מה מורשים לבצע. אבל אותה הכנסת גם אומרת לשופטים – זה החוק וזו המדיניות שאנחנו רוצים, והשיקול של הסבירות שלכם לא רלוונטי".

"האם לפני שאהרון ברק התחיל את השינוי לא הייתה דמוקרטיה? היינו חיים כאן במערב הפרוע?", הוסיף, "פרשנות שגויה שהיא אינטרסנטית ומנסה לשמר את עמדות הכוח בידיהם ובידיים של מי שהציבור לא בחר. הם זורים בהלה ומוציאים לרחובות אנשים שלא מבינים בכלל על מה מדובר".

לאחר מכן, התייחס השר לרפורמה שמתכנן במשרדו: "שוק התקשורת מנותק מהציבור. אתה לא רואה את המגוון, ואת הציבור שהוא ימני ומסורתי ברובו מיוצג. הסיבה לכך היא אותן מועצות קומוניסטיות. הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלווין. יש שחקן חזק בשידור הציבורי שמקבל קרוב למיליארד שקל וחוסם את התחרות ולא מאפשר לציבור שבפריפריה ולעם בישראל לבוא לידי ביטוי באופן מגוון וחופשי יותר".

אהרון ברק, יריב לוין (צילום: מרק ישראל סלם,ראובן קסטרו)
אהרון ברק, יריב לוין (צילום: מרק ישראל סלם,ראובן קסטרו)

"כל מאות המיליונים שנותנים להפקות מקור בתאגיד - למה רק שחקן אחד מקבל את זה? בסופה של הרפורמה שוק התקשורת יהיה מחובר הרבה יותר לציבור", ואז שיתף, "אמרו לי – אתה רוצה לסתום פיות. אני רוצה לפתוח פיות. לתת לשוק החופשי לומר מה שהוא רוצה ושהציבור יחליט אם הוא רוצה לשמוע את זה או שלא".

לסיום נשאל השר קרעי האם בתאגיד צריכים לדאוג, ואמר: "אני חושב שמי שטוב ומקצועי לא צריך להיות מודאג. מי שטוב בתחום שלו יישאר בתחום הזה. המגבלות וכל האילוצים היו רלוונטים כאשר התשתית הייתה מוגבלת. אנחנו בעידן שבו התשתית בלתי מוגבלת".