המשנה ליועצת המשפטית לממשלה ומנהל מערך הייעוץ והחקיקה, שרון אפק, התייחס למהפכה המשפטית ולחוק היועמ"שים בכנס איגוד המשפטנים למשפטני השירות הציבורי, והדגיש: "אנחנו חבים חובת נאמנות לציבור כולו, לא לאדם אחד".

פרקליט המדינה לשעבר מתריע: "אנו עומדים בפני שינוי משטרי"
על רקע העימות סביב הרפורמה המשפטית: האמון במערכת המשפט בשפל

"ההצעות שעומדות על הפרק אינן עניינם הפרטי של המשפטנים", אמר אפק. "אנחנו אמצעי, מכשיר של הציבור, אחת הערובות החשובות לשמירה על שלטון החוק ועל האינטרס הציבורי. הכלים שברשותנו הם ידע מקצועי רחב, ניסיון, יושר, עמוד שדרה מקצועי וערכי, והעצמאות שלנו. ה-DNA שלנו, הצופן הגנטי שלנו הוא נאמנות לציבור ולא לאדם מסוים".

הוא חזר: "כבר כיום היועצים המשפטיים הם אנשי אמון, אלא שאנחנו חבים חובת נאמנות לציבור כולו. לא לאדם מסוים, לא לשר מסוים ולא למפלגה מסוימת. אנחנו חבים נאמנות לציבור כולו. אנחנו חייבים לציבור חובה כפולה - גם לקדם את מדיניות הממשלה שבה הציבור בחר; וגם לשמור על האינטרס הציבורי ועל שלטון החוק".

ברקע המהפכה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין, הוא הוסיף: "זכינו להגן על המדינה ועל אנשיה בארץ ובחו"ל, בעיקר באמצעות המקצועיות והעצמאות שלנו. יש מי שחושבים שעצמאות ומקצועיות של היועצים המשפטיים הן בגדר בעיה, אבל חיי המעשה מלמדים שהן בגדר נכס חשוב של המדינה. פגיעה בהן תהיה בכייה לדורות".

לבסוף, סיכם: "נעשה כל שביכולתנו, בדרכנו, על מנת להשמיע את עמדתנו בקול צלול ובהיר. נעשה זאת בממשלה, בכנסת ובכל מקום רלוונטי. נעמוד על ההשלכות והמשמעויות, נוכח השינויים שעומדים על הפרק. יש לקוות ולהאמין כי קולנו יישמע וישפיע. זהו צו השעה בעת הזו".