הקלטות שפורסמו הבוקר (שני) בתוכנית "הבוקר הזה" ב"כאן ב'" חושפות שיחה סגורה שקיים שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', ובהן הוא נשמע מתבטא נגד הקהילה הגאה וכן מתייחס למצביעיו באופן גזעני. 

בשיחה, שהתקיימה עם איש עסקים שזהותו אינה ידועה לפני מספר חודשים,  סמוטריץ' הבהיר שאם אכן יפעל באופן אקטיבי נגד הקהילה הגאה זה לא יפגע בו פוליטית - והוא משוכנע שזה לא ירחיק ממנו מצביעים.

סמוטריץ' נשמע אומר: "ספרדי, מסורתי, אתה חושב שאכפת לו הומואים? מעניין את הסבתא שלו. הוא אומר אין לי בעיה איתם, 'אתה חושב שזה מעניין אותי שאתה (סמוטריץ׳) נגדם'״.

סמוטריץ' נשאל בשיחה הסגורה בצורה מפורשת לגבי פעולות אקטיביות שבכוונתו לנקוט נגד הקהילה הגאה והחשש שזה יפגע בו פוליטית. יו"ר הציונות הדתית נשמע משוכנע מאוד ואמר לאיש העסקים: עזוב (המצביע), הוא יודע שאני כזה (נגדם). זה לא מעניין אותו. אני היחיד שלא הלך עם רע"ם, שומר על ארץ ישראל בשביל הנכדים שלו. הוא יהיה לידי. הוא הביא את ראש הוועד של הבסטות של מחנה יהודה. זה כולם שם. אני צריך אותם לידי, אני צריך תמונות איתם. אני לא אסכול הומואים ואתם לא תאכילו אותי שרימפס".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב לדברים וכתב: "הקלטות סמוטריץ׳ מזכירות לנו כל פעם מחדש כמה נתניהו חלש וכמה זה מסוכן שהוא שבוי בידי קיצונים גזענים. זו לא שאלה של ימין ושמאל, זו לא שאלה של ליכוד או יש עתיד. זו הפכה לשאלה גדולה יותר: אהבת אדם או שנאת אדם".

האגודה למען הלהט"ב בתגובה להקלטות סמוטריץ': "הסתה פרועה וגזענית"

בעקבות הקלטות סמוטריץ׳, האגודה למען הלהט״ב פרסמה את נתוני התמיכה בקהילה הגאה בקרב הציבור המסורתי בישראל ממנו עולה כי רוב מכריע של 92% מהמסורתיים בישראל רוצים לשמור על זכויות להט"ב. 

הנתונים הגיעו מתוך מחקר של ד״ר סיגל גולדין מהמכון הישראלי לחקר מגדר ולהט״ב, שהעלה כי 92% מהמסורתיים בישראל רוצים לשמור על זכויויות להט"ב. עוד עלה במחקר כי ל-34% מהמסורתיים בישראל יש בני משפחה להט"ב, ל-38% מהמסורתיים בישראל יש חברים להט"ב ו-77% מהציבור הישראלי תומכים בשוויון זכויות מלא לקהילה הגאה. 

מנכ״ל האגודה למען הלהט״ב רן שלהבי מסר: "ההתעסקות האובססיבית של סמוטריץ׳ בקהילה הגאה, חושפת סוף סוף את האמת עבור מצביעיו: לא רק הומופוב, גם גזען. זו לא הסתה פרועה נגד הקהילה הגאה, אלא גם נגד הציבור המזרחי והמסורתי שמאשים אותו בהומופוביה. סמוטריץ׳ יש לנו חדשות בשבילך- החברים והמשפחות המסורתיות, המזרחיות, הספרדיות שלנו- הן אלו שתומכות בנו, והן הם אלו שיתייצבו לצידנו ברגע שתעז לפגוע בנו, ולו בפגיעה הקטנה ביותר. 77% מהציבור הישראלי תומכים במאבק שלנו לשוויון- אל תתעסק עם הציבור הישראלי, המסורתי והמזרחי כאחד, המדינה תשותק". 

גם יו"ר מרצ זהבה גלאון התייחסה לחשיפת ההקלטות: "לפחות עכשיו זה על השולחן, סמוטריץ׳ מגדיר את עצמו כ׳הומופוב פשיסט׳ ומתגזען על מזרחים. זאת ממשלה מסוכנת לנשים, ללהט״בים, לערבים, למזרחים, לכל מי שהוא לא מתנחל משיחי. הם רוצים להפלות להדיר ולשטוף לכולנו את המוח. וביבי, ביבי נתן להם הכל. ביזוי כזה של מגילת העצמאות עוד לא היה לנו".

בנוסף אמרה גלאון בתוכנית "שבע תשע" ב-103FM: "זה מזעזע שאלו השותפים של נתניהו. הומופוב, גזען, נגד מזרחים, נגד כל מה שזז, איך האנשים האלה הולכים לנהל את המדינה? הקהילה הלהט"בית תתייצב והיא לא תהיה לבדה. אם מישהו חושב שהוא יוכל להרים אצבע ולקדם מהלכים נגד הקהילה, אנחנו זוכרים את סמוטריץ' ממצעד הבהמות, הוא לא השתנה.

"הוא פשוט לא השתנה, אותו סמוטריץ', אותו הומופוב ואותו גזען. מה זה הדבר הזה? זה אנשים עם תפיסת עולם מעוותת, פחד מכל מה שהוא שונה. זה הדבר הנורא, מי שמאמין שדמוקרטיה ושוויון חשוב לו שקבוצות שונות בחברה הישראלית יוכלו לבטא את עצמן. הוא רוצה למנוע את חופש הביטוי של הקהילה הגאה, לאפשר להם לחיות כאחד או אחת האדם".