שר החוץ הסיני, צ'ין גאנג, תקף היום (שני) את ישראל וקרא "להפסיק את הפרובוקציות נגד הפלסטינים". זאת, על רקע המתיחות הגוברת בשטחי יהודה ושומרון בתקופה האחרונה והאירועים סביב הר הבית. לדבריו, "אנו מפצירים בישראל להימנע מלנקוט כל מהלך חד צדדי שעלול להחמיר את המצב".

במסיבת עיתונאים עם מקבילו המצרי בקהיר, הדגיש כי "הדיכוי ההיסטורי שהעם הפלסטיני נתון בו לא צריך להימשך ללא הגבלת זמן, ושאין להתפשר על הזכויות הלגטימיות והלאומיות של הפלסטינים". כמו כן, הוא גם דחק בקהילה הבינלאומית לדחוף את הצדדים למשא ומתן, "ולמצוא פתרון צודק ודחוף לעניין הפלסטיני, בהתחשב על פתרון שתי המדינות".

כזכור, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, עלה לאחרונה להר הבית ומשך גינויים ממדינות רבות בעולם, ביניהן איחוד האמירויות, ירדן, מצרים וארה"ב. בתדרוך לכתבים אמר דובר משרד החוץ, נד פרייס, כי נאמר כי "ארה"ב תומכת בשמירת הסטטוס קוו של המקומות הקדושים בירושלים. אנו מודאגים מביקורו של השר בן גביר בהר הבית, המגביר את המתח, ועשוי לעורר אלימות. אנו פועלים להחזיר את הצדדים למסלולו של המשא ומתן כדי להגיע לפתרון שתי המדינות".

טורקיה גינתה גם היא את עלייתו של בן גביר, ומסרה כי "אנו מודאגים ומגנים את הפעולה הפרובוקטיבית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במסגד אל אקצא, בחסות משטרת ישראל. אנו קוראים לישראל לפעול באחריות למניעת פרובוקציות כאלו שיפגעו במעמדם ובקדושם של האתרים הדתיים בירושלים ויגרמו להסלמה באיזור".