שר המשפטים יריב לוין נועד היום (שלישי) עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בפעם השנייה מאז כניסתו לתפקיד ולראשונה מאז הכריז על הרפורמה המשפטית

בניסיון להגיע להבנות בנושא המהפכה המשפטית: הרצוג נפגש עם חיות
המשנה ליועמ"שית תקף את הרפורמה - והשר לוין הגיב: "עשיתם מהשר עציץ"

כזכור, לפני כחמישה ימים תקפה חיות בחריפות את התוכנית המשפטית שמקדם השר והזהירה כי היא משנה את זהותה הדמוקרטית של ישראל ומרוקנת את בית המשפט מכל הכלים שבעזרתם הוא יכול להגן על אזרחי ישראל. "למרבה הציניות, הוגי התוכנית מכנים אותה תוכנית "לתיקון" מערכת המשפט. ואני אומרת – זו תוכנית לריסוק מערכת המשפט. היא מיועדת להנחית מכה אנושה על עצמאותה ואי-תלותה של הרשות השופטת ולהפוך אותה לרשות שותקת", אמרה.

נאום חיות על הרפורמה המשפטית, קרדיט: ערוץ כנסת

בתגובה, תקף השר לוין ואמר כי "מפל דבר. מסתבר שקיימת בישראל מפלגה נוספת. מפלגה שלא התמודדה בבחירות שהתקיימו אך לפני חודשיים. ששמה את עצמה מעל הכנסת, מעל להכרעת העם. שמענו הערב רטוריקה מוכרת מהפגנות הדגלים השחורים. זו אותה אג'נדה פוליטית, זו אותה קריאה להבעיר את הרחובות".

"לא שמענו ממלכתיות, לא שמענו ניטרליות. לא שמענו עמדה משפטית מאוזנת. שמענו אמירות של פוליטיקאים המתסיסים מפגינים", טען, "ההצטרפות האוטומטית של כבוד נשיאת בית המשפט העליון, באותו המלל ממש, לדבריהם של יאיר את יאיר, יאיר לפיד ויאיר גולן, היא ההוכחה הטובה ביותר לאובדן הדרך של מערכת המשפט, ולצורך להחזיר אותה למקום בו הייתה בימיהם של ענקי המשפט לנדוי ואגרנט", הוסיף.