העיתונאי רביב דרוקר שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על הרפורמה המשפטית של יריב לוין ועל הכרעת בג"ץ הצפויה בעניינו של אריה דרעי, והעריך: "השופטים נוטים לפסול את דרעי, אך להערכתי נתניהו לא יפטר אותו". בנוסף, התייחס דרוקר לביקורת שנשמעה כלפיו בעקבות כתבה מאמש במהלכה אמר כי עד שתיעצר הרפורמה של לוין 'יישפך הרבה דם מטאפורי'. 

הוא הסביר: "תראה, אף אחד לא האשים את ברדוגו אף פעם בהבנת הנשמע או הנקרא, או אפילו בניסיון לעשות את זה. אני רואה את הקמפיין הבזוי הזה שפשוט בנוי על צילום מסך. הרי אף אחד לא מקשיב לאייטם. נדמה לי, שמי שמאזין לאייטם שומע משהו לא יצירתי ולא מקורי, כך שאני לא יכול אפילו להתגאות בו. כולם יודעים באיזה צד אני, אבל זה לא קשור. גם כפרשן מהצד - כרגע, העימות כל כך קשה וכל כך ברוטאלי שאין סיכוי לשום הידברות ולשום פשרה. אני כפרשן, אם מותר לי עדיין, מעריך שמבלי שיישפך דם מטפורי וגם מנטאלי, מבלי שתהיה הסלמה מאוד משמעותית, לא ניתן יהיה להביא את הצדדים האלה לפשרה". 

בהמשך הסכים דרוקר כי הוא מתנגד בחריפות לפשרה: "חד משמעית". אריה שאל: "כלומר, אתה מלבה את האש?", ודרוקר מיהר להבהיר: "לא לא לא. אני לא מלבה את האש. אני אומר לך באופן מאוד ברור שיש לך כובע אחד בו אני אומר מה דעותיי - דעותיי שפשרה במקרה הזה זה כמו פשרה באפרטהייד. זה כמו להגיד: 'נסכים לקצת גזענות בדרום אפריקה, לא הרבה'. אני לא בעד פשרה. כפרשן, אני רוצה להפנות אליך שאלה: בשלב הזה כשאתה רואה את עמדות הצדדים, ואני לא יודע במה אתה תומך, האם אתה מאמין שעכשיו אפשר לקחת אותם ולהגיע ביניהם לפשרה?".

אריה: "אני חושב שאפשר, אבל אין לישראל ברירה". 
דרוקר: "אוקי, אז אני חולק עליך". 

אריה: "אנחנו צריכים אנשים שיקררו את השטח, לא אנשים שישפכו עליו בנזין".
דרוקר: "אז למה לא קיררת אותו בהתנתקות? למה עשיתם הפגנות אדירות בהתנתקות? אגב, אם זה לא היה ברור למישהו אז אני נגד אלימות, נגד הפרת חוק, ונגד שפיכות דמים - בוודאי של המפגינים של יום שבת שהיו הכי שקטים ומנומסים שראיתי זה זמן. אני חושב שאי אפשר לשלוט בכולם, וברגע שיהיו כמויות אדירות של אנשים ברחוב, ויבואו אנשים גם מהצד השני - ראינו תקריות כאלה לפני חודש חודשיים. לא המשטרה, ולא כל שוטר שולט בעצמו. יהיה פה גם דם. אני מקווה שלא מוות, ולא הרוגים, אבל יהיה פה גם דם. זה ברור". 

בשלב זה בן העביר נושא ושאל את דרוקר לדעתו בדבר השר אריה דרעי. דרוקר ענה: "להערכתי הצנועה שלא מבוססת על שום מידע פנים, רק על זה שראיתי את השופטים בדיון, נראה לי שהם יותר נוטים לפסול את דרעי. תאריך? יש איזה דיבור על יום חמישי, אבל אני לא יודע על מה הוא מבוסס. יש איזו שמועה שאחזה בכל הברנז'ה. להערכתי הצנועה ביבי לא יפטר את דרעי, ואז אנחנו נהיה במשבר שלא יודע איך מתחילים לפתור אותו. הכל יכול לקרות. ברמה המשפטית, אם בית המשפט העליון פסק שלא סביר שדרעי יכהן כשר אתה לא יכול לפטר אותו ואז לחכות שבועיים ולמנות אותו". 

אריה: "איפה זה כתוב?"
דרוקר: "זה אלף בית של ציות לחוקים. זה כמו שאני אגיד לך 'תשמע, אתה חייב לוותר על שטח שהשתלטת עליו שלא כחוק ליד ביתך', ואתה תפנה את השטח וכעבור שבועיים תשתלט עליו עוד פעם. במשפט המנהלי אם אני החלטתי שיש לך שיקולים זרים בקבלת החלטה אתה לא יכול לבטל את ההחלטה אחרי שבועיים". 

בן: "דבר אחרון - מעניין שחשבת שנתניהו לא יפטר את ביבי. אתה מעריך ככה?"
דרוקר: "אני אומר על סמך דברים בסביבה ששמעתי שאמרו לי שהם לא מאמינים שנתניהו יפטר את דרעי נגד רצונו. אני אומר את זה כהערכה, ולא כידיעה". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM