בחדשות 12 דווח הערב (שלישי) כי ההוזלה שהובטחה במסגרת ההצהרות של ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ' לא צפויה להיכנס בקרוב, שכן העלייה המקורית הינה של 8.2% ונכנסה לחשבונות החשמל של ינואר.

למרות המחמאות: סמוטריץ' משנה את מדיניות ליברמן, ולא רק בעניין החד"פ

במסגרת הצהרותיהם של ראש הממשלה ושר האוצר, צפויה ההעלאה להתמתן ל-2.5% בלבד. כמו כן, ייתכן כי העלייה תתמתן בפברואר ל-6%, משמע החשבון הדו-חודשי הקרוב לא יוזל. כמו כן, אף דווח כי "גורמי המקצוע במשרד האוצר טרם יודעים כיצד תמומש ההבטחה להפחתה".

בתוך כך, במפלגת יש עתיד תקפו ומסרו: "לא יכול להיות, מבטיחים ולא מקיימים?".

כזכור, במסיבת העיתונאים בשבוע שעבר הכריז שר האוצר על ביטול מוחלט של ההתייקרויות בחשמל לכמאה אלף עסקים קטנים ובינונים ומענק כספי לכ-300 אלף זכאי "מענק חימום". כמו כן, קבצאות הנכות וילד נכה, השלמת הכנסה לקשישים וזקנה יעלו ובנוסף יועדכנו מדרגות מס הכנסה, דמי הביטוח ומס הבריאות יופחתו וערך נקודות הזיכות יוגדל.

ראש הממשלה אמר בהצהרה כי "אנחנו מטפלים בכל תחומי החיים החשובים לטובת כל אזרחי ישראל, התחום הראשון שדיברנו עליו הוא יוקר המחייה. בשנה וחצי האחרונות המשק שלנו נכנס לסחרור אינפלציוני, האינפלציה והריבית בעקבותיה מרחיקות שחקים, כל עלייה בארנונה גוררת עלייה נוספת. זה משפיע על המשפחות, וזה מגיע לדבר שכמעט כל משפחה בישראל מרגישה-המשכנתא עולה אצל חלק ניכר מהמשפחות באלפי ומאות שקלים לחודש, זה נטל שצריך לטפל בו".