ברקע החלטת בית המשפט העליון לפסול את מינויו של השר אריה דרעי, התארח אחד העותרים לבג"ץ בעניין, יו"ר התנועה למען איכות השלטון עורך הדין אליעד שרגא, הגיב להכרעה בשיחה עם ענת דוידוב ב103FM

"חוסר סבירות קיצוני": אלו הנימוקים של בג"ץ לפסילת מינוי דרעי לשר
גורמים בליכוד מעריכים: החקיקה בכנסת תופסק, המפלגה הכריזה על עוצר ראיונות

"בית המשפט העליון קיבל את העתירה של התנועה לאיכות השלטון עם עתירות נוספות, וקבע שההחלטה לקחת עבריין שהורשע שלוש פעמים בעבירות חמורות שיש עימן קלון ולמנות אותו לשר בממשלת ישראל זה לא סביר בצורה קיצונית. לכן האיש צריך לארוז את חפציו ולעזוב לאלתר את ממשלת ישראל".

שרגא נשאל מהן הצעד שלדעתו צריכים לעשות דרעי וראש הממשלה כעת, למשמע ההחלטה: "במדינה נורמלית ולצערי הרב אנחנו לא, יש חובה לקיים אותו פסק דין. לצערי הרב ככל הנראה דרעי לא חושב שהוא צריך למלא את פסק הדין, והוא מגלגל את זה לפתחו של ראש הממשלה, אשר על פיק החוק ליסוד הממשלה הוא זה שצריך לפטר אותו, ופה מתחיל המשחק"

שרגע המשיך והוסיף לבקר את התנהלות דרעי ונתניהו בסוגייה: "ברור שאנחנו הולכים לקרייסס חוקתי. נראה לי שלאור הלחצים של דרעי, נתניהו לא ימהר להוציא את מכתב הפיטורים. זה מביא אותנו לקרייסס כמו שהיה עם אדלשטיין. אם פה נתניהו לא ימלא אחר פסק הדין זה מביא לעימות חזיתי של הרשות המבצעת אל מול הרשות המחוקקת. כנראה שזה מה שהם רוצים, הם רוצים אנרכיה, כאוס, לפרק את מערכת המשפט". 

בהמשך נשאל עורך הדין שרגא, האם ציפה שבית המשפט אכן יבטל את מינויו של השר דרעי: "כן. אני חושב שזה באמת לא סביר. גם לאור כל התעלולים שדרעי עשה אל מול בתי המשפט השונים, לרבות אל מול היועמ"ש, פסקת הטיעון שלו, לרבות בחוק היסוד שתוקן למענו - זה כבר חצה כל גבול אפשרי. היה דיי ברור כבר בדיון עצמו, לרבות השמרניים, היה ברור שזה הולך לפסילה". 

באשר לדעת המיעוט של השופט אלרון, המתנגד היחיד לפסק הדין, אמר: "אני לא קראתי את הנימוקים אבל אני לא מופתע לאור העובדה שבתקשורת מדברים על כך שאלרון הוא המועמד הפוליטי שלא יכהן בדרך הטבע, אלא ימונה פוליטית. ככה נראים פסקי דין של בית המשפט העליון כשלמישהו יש מוטיבציה פוליטית".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm