הדרמה המשפטית: לאחר הכרעת בג"ץ היום (רביעי) על פסילתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי מלכהן כשר בממשלה, נשאלת השאלה מי ימונו בתקופה הקרובה לכהן במקומו בתפקידים אותם הוא מאייש מאז שהוקמה הממשלה: שר הבריאות ושר הפנים. 

"חוסר סבירות קיצוני": אלו הנימוקים של בג"ץ לפסילת מינוי דרעי לשר
גורמים בליכוד מעריכים: החקיקה בכנסת תופסק, המפלגה הכריזה על עוצר ראיונות  

מסתמן, כי משה בר סימן טוב, מי שמונה לאחרונה מחדש לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות, צפוי להחליף את דרעי, ולהתמנות לתפקיד השר במשרד. עוד מסתמן, כי דרעי צפוי לבחור בבנו לכהן במקומו כשר הפנים. ינקי דרעי, בנו של יו"ר ש"ס, צייץ, אולי בתגובה לדיווחים בנושא: "על כיסאו לא ישב זר!". 

לפיד על פסילת דרעי בבג"ץ (צילום: עידו רימון)

כאמור, בג"ץ קבע מוקדם יותר ברוב של 10-1 כי יו"ר ש"ס אריה דרעי אינו כשיר לכהן כשר בממשלה. זאת, לאחר דיון שנערך לפני כשבועיים בהרכב שופטים מורחב שבחן את העתירות נגד המינוי. בפסק הדין שניתן היום נמנעו שופטי ההרכב מלהכריע באשר לטענות הנוגעות לתיקון חוק היסוד. זאת, נוכח הכלל לפיו בית המשפט יפנה לפסילת חוק כ"מוצא אחרון", החל מקל וחומר ביחס לחוקי יסוד. 

ואולם, חלק מהשופטים העירו כי הליך חקיקת תיקון חוק היסוד הוכתם ב"כתם פרסונלי מובהק", משום שהוא נועד בראש ובראשונה כדי לסלול את הדרך למינויו של דרעי לשר, בהתחשב בכך שעל פי הדין הקודם הוא לא היה יכול להתמנות לשר ללא קביעה של יו"ר ועדת הבחירות כי אין בעבירות שביצע משום קלון.