בית המשפט העליון פסל היום (רביעי) את יושב ראש ש"ס אריה דרעי מלכהן כשר בממשלה הנכנסת. ח"כ דני דנון שוחח עם אריה אלדד ובן כספית ב-103FM והתייחס לדברים. "בהחלט יש פה אירוע דרמטי, גם פוליטי וגם משפטי", ציין בפתח דבריו.

דרעי מגיב לראשונה לפסיקת בג"ץ: "יסגרו לנו את הדלת, ניכנס דרך החלון"
ח"כ מהליכוד: "כולם יכבדו את פסיקת בית המשפט, רה"מ ודרעי יגיעו להבנות"

"יש שופטים בירושלים, מכבדים את פסיקת בית המשפט, אבל יש גם מחוקקים בירושלים. אני מאמין שנראה תגובה של המחוקקים לפסק הדין שנכתב לפני שעה קלה. קודם כל אני קורא לחבריי, שחלקם מביעים זעם וסערת רגשות, אנחנו נקיים את פסק הדין, אין ספק בכך. גם כשבית המשפט טועה אנחנו מכבדים את פסק הדין, אבל בהחלט יש לנו את הסמכות לחוקק וזה מה שיקרה עכשיו. נסלול את דרכו של דרעי חזרה לממשלה", אמר דנון. 

עוד טען ח"כ דנון כי "אתה יכול נכון להיום לפי החוק להציע אי אמון קונסטרוקטיבי, שבו אתה מציע ממשלה חלופית. אבל אני לא יודע אם בית המשפט לא יתערב גם בנושא הזה. ראש ממשלה חליפי, הייתה פסיקה בנושא נתניהו בזמנו, שם מדובר על מישהו שנמצא כרגע בהליכים משפטיים. אני לא יודע אם בית המשפט, עם האקטיביזם השיפוטי בו הוא קיים היום, יבוא ויגיד 'גם לראש ממשלה חליפי יש בעיות כאלה ואחרות'. הנושא הזה בטוח ייבחן, אבל אף אחד לא נותן תעודת ביטוח מפני פסיקות עתידיות של בג"ץ בנושא".

פורוש הגיע לתמוך בדרעי לאחר שנפסל בבג"ץ: "הפסד ענק ליהדות החרדית"

"אני מניח שיהיו כאלו שיגידו אם עכשיו אין ממשלה זה עוזר לנו כי אין רפורמה ואין דיון. אני מניח שזה לא יקרה, אנחנו כן נדע לממש את הרוב שקיבלנו מהציבור כדי לעשות את השינויים הנדרשים", הדגיש, והוסיף: "אנחנו צריכים להיות סבלניים. היום מה שקרה זה בדיוק דוגמה למה אנחנו צריכים לעשות שינויים במערכת. ציבור גדול לא מבין על מה אנחנו מדברים כרגע, הוא מבין שהיו בחירות, נתניהו ניצח, דרעי שותף לניצחון, ועכשיו מצאו בדרכים משפטיות להגיד לו 'אתה לא חלק מהמשחק'. זה מה שהציבור הלאומי רואה היום, זה פוגע בו. לכן אני מאמין שנהיה חייבים לגבש חקיקה מהירה בנושא".

לאור אמירותיו ציין כספית כי בסקרים שנערכו סביב מינויו של דרעי כשר בממשלה מראים כי ישנו רוב ברור שחושב שהוא אינו יכול לכהן בתפקיד זה. ח"כ דנון הבהיר: "הדבר הנכון הוא לשמר את הממשלה הנוכחית, כל דבר אחר זה ניצחון למחנה השני. לכן אני מסכים איתך בשלב הביניים אין ספק שהדבר הנכון הוא לשמר את הקואליציה, הממשלה ולחשוב על המשך הדרך".

על התבטאויותיהם של חברי מפלגת ש"ס והאיומים לפירוק הממשלה בעקבות פסיקת בג"ץ, אמר: "אני חושב שזה דבר לא נכון, אני מכבד ומעריך את השר מרגי, אבל היום לבוא ולומר 'אנחנו מפרקים אתה ממשלה', זה בעצם פרס. אתה נותן פרס כפול - לא רק בהוצאת את דרעי, אלא הוצאת את שרי ש"ס ממשרדי הממשלה, את הימין מהשלטון והלכת למערכת בחירות. זה לא משרת שום דבר. לכן אני חושב שזה גם לא יקרה".

"אין לי ספק בתוצאה. אם דרעי יהיה זה שיבוא או נתניהו יעשה את המעשה, נשאיר את זה לשניהם, אבל התוצאה ברורה לכולם", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm