ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) בלשכתו עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן. השניים שוחחו בין היתר על המאמצים לקדם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה. 

"מגיע בתקופה הנכונה": הרצוג נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב

"אנחנו רואים בכם שותפים נאמנים בעניינים של ביטחון משותף, וכמובן קידום השלום", אמר נתניהו בדבריו. בין היתר, השניים דנו בהתמודדות משותפת לעצירת תכנית הגרעין האיראנית ופעילותה של איראן באזור. 

נתניהו וסאליבן (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
נתניהו וסאליבן (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

כזכור, אמש נפגש סאליבן עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, זאת במהלך ביקורו של האחרון בישראל. זוהי הפעם הרביעית בה השניים נפגשו. תחילה קיימו השניים פגישה מורחבת שכללה את יועציהם, ולאחר מכן עברו לדבר באבע עיניים. 

השניים דנו בשיתופי הפעולה בין המדינות, כמו גם אלו האסטרטגיים. בפתח פגישתם, מסר הרצוג: ״שמח לקבל את פניו של היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן, ידיד גדול של ישראל ומומחה גדול לענייני עולם הביטחון ולענייני המזרח התיכון. אתה בא בתקופה הנכונה, כשאנחנו עומדים ביחד בפני כל כך הרבה אתגרים. אני שמח מאד לקבל אותך במדינתנו".

״תודה לך, אדוני הנשיא. הנשיא ביידן שולח לך את איחוליו האישיים. הוא זוכר בחיבה את ביקורך בחדר הסגלגל ומצפה לקבל אותך שוב בקרוב, וגם לשוב לישראל אחרי הביקור המאוד מוצלח שלו כאן בשנה שעברה", אמר סאליבן. 

כמו כן, שר החוץ אלי כהן נפגש גם כן עם סאליבן. השניים דנו בתוכנית הגרעין האיראנית, כמו גם בשיתוף הפעולה האסטרטגי בין המדינות. 

בנוסף, הם דנו בהרחבת שותפויות נוספות במסגרת הסכמי השלום וקידום הנורמליזציה במזרח התיכון. השר ציין בפני סאליבן את הצורך לרתום את האירופאים למאמצים להגברת הלחץ והסנקציות על איראן.

שר החוץ אלי כהן והיועץ לביטחון לאומי סאליבן  (צילום: שלומי אמסלם, משרד החוץ)
שר החוץ אלי כהן והיועץ לביטחון לאומי סאליבן (צילום: שלומי אמסלם, משרד החוץ)