העיתונאי תומר אביטל, שהציג עצמו כ" יוזם השביתה ואזרח חרד", שוחח היום (חמישי) עם פרופ' אריה אלדד ורוני בר און ב-103FM על קריאתו לציבור לצאת לשביתה כללית במשק למשך שעה אחת בלבד ביום שלישי הקרוב כמחאה על הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה

אביטל הסביר כי "אני חרד, חרד לעתיד. יש לי שני ילדים, תינוק בן שבועיים, ואני לא מוכן שיגדלו במדינה שתיהפך לפולין, הונגריה, לאיראן. אני חושב שגם אתם צריכים להיות חרדים. 

כשנשאל אם הוא אולי מפחיד את עצמו השיב: "יש סיכוי שאני טועה, אני פשוט לא רוצה לקחת את הסיכון הזה. ברגע שאין ביקורת שיפוטית, שכל שירות המדינה כולם ממונים על ידי פוליטיקאים ויש תהליך של פוליטיזציה מלאה, אני מסקר את הכנסת כבר עשור, אני רואה מה קורה ברגע שאין גבולות, אין בקרות. אני עיתונאי עצמאי, אבל את זה אני עושה נטו לבד".

על השביתה אותה יזם, הסביר כי "אני חושב שכל אזרח צריך לעשות מה שהוא יכול כדי לאותת לממשלה שאנחנו לא ניתן לזה לעבור. הפגנות זה דבר מעולה, יוזמה מצוינת, אני חשבתי שבנוסף אפשר להגיד לאנשים גם במהלך השגרה שלכם, במהלך היום יום, אם המעסיק מאפשר לכם, קחו שעה, שעה שבה אתם תמחו בדרך שתמצאו לנכון, אם זה להצטרף לזום שבו אנחנו נעלה מומחית שתסביר מה קרה בהונגריה, אם זה להעלות פוסטים".

"יש סל פעולות אפשרי לכל מי שמצטרף לשביתה למען הדמוקרטיה. הכול חוקי, מלמטה למעלה, כל מי שיכול. פתחנו את הטופס אתמול בערב, נרשמו 80 עסקים. זה אנשים שהולכים להפסיד כסף", הדגיש, והבהיר כי השביתה היא לא נגד המעסיקים: "ברור לי שרק פריווילגים יכולים למחות, אבל זה מה שצריך לעשות עכשיו עם הפריווילגיה שלנו. עדיף להפסיד כסף מלהפסיד את הדמוקרטיה".

עוד טען אביטל כי "לא כולם מבינים את המשמעויות של המהלכים האלה. יש ויראליות מטורפת לכל היוזמות של האנשים החרדים. דיברתי ביומיים האחרונים עם תיכוניסטים שאמרו לי 'אנחנו רוצים לארגן שיעורי אזרחות עצמאיים בשעה הזו', הם יעשו את זה".

"הרשתות החברתיות, אני חושב שהן הסיבה לכל מה שקורה פה, הן האשמות העיקריות בפילוג, בקיטוב. יש שני מחנות עכשיו, אין אמצע יותר. הרשתות הובילו כל אחד לגדה אחת או שנייה של הנהר ואנחנו מסתכלים אחד על השני כאילו אנחנו לא חלק מאותו עם", סיכם אביטל.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm