יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן) הזהיר היום (חמישי) בפגישתו עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, ברמאללה כי למדיניות של ממשלת ישראל עלולות להיות השלכות מסוכנות, כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וופא".

על פי הדיווח, עבאס הזהיר מפני המשך ההמדיניות הישראלית הבנייה הישראלית ביו"ש ופעילות הצבא. לדבריו, כל אלה נועדו על מנת "להרוס את פתרון שתי המדינות". עבאס קרא לארצות הברית לעמוד בהתחייבויותיה, לשמור על פתרון שתי המדינות ולפעול נגד הבנייה הישראלית ביו"ש ולמען השמירה על הסטטוס קוו בירושלים.

בדרך להסדרת ההתיישבות הצעירה? הפלסטינים זועמים: "סותר את החוק הבינלאומי"

בנוסף, יו"ר הרשות הפלסטינית דרש שארצות הברית תיישם את הבטחתה לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקאית בירושלים ותבלום "מהלכים ישראלים חד-צדדים". כזכור, מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן הדגיש בחודש נובמבר את "המחויבות לפתרון שתי המדינות והצורך של כל הצדדים להרגיע את ההסלמה באזור יהודה ושומרון". סוכנות הידיעות הפלסטינית דיווחה כי בלינקן ואבו מאזן סיכמו להמשיך את המגעים בינהם. על פי הדיווח אבו מאזן דרש מהאמריקאים לפעול ולחייב את ישראל " להפסיק את האלימות".

הקונסוליה האמריקאית בירושלים, ארכיון  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הקונסוליה האמריקאית בירושלים, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בחודש שעבר תקף אבו מאזן את ישראל בפסגת מנהיגי ערב וקרא שלא לשתף פעולה עם אך ממשלה עתידית שתקום. כמו כן, קרא אבו מאזן לגייס מדינות נוספות בעולם לחרם על יהודה ושומרון, זאת על פי החלטת האו"ם שקובעת כי ההתנחלויות אינן חוקיות. "אנו מתגעגעים לנוכחות של שותף בישראל המאמין בפתרון שתי מדינות המבוסס על לגיטימציה בינלאומית", אמר בפתח דבריו אבו מאזן, "אני קורא לקהילה הבינלאומית לא לשת, פעולה עם אף ממשלה ישראלית שלא מאמינה בעקרונות הללו. פלסטין לא תנטוש את המחויבות לחוק הבינלאומי".