ח"כ טלי גוטליב תקפה הבוקר (שישי) בחריפות את נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, זאת על רקע הדיווח שפורסם הבוקר בידיעות אחרונות ולפיו חיות אמרה למקורביה כי אם הרפורמה המשפטית תעבור במלואה היא תתפטר מתפקידה.

חיות בנאום דרמטי: "תוכנית לוין - תוכנית לריסוק מערכת המשפט"

"גבירתי הנשיאה חיות. תתפטרי כבר עכשיו! את לא עושה לנו שום טובה. אל תאיימי עלינו בהתפטרות אם נחוקק את חוקי הרפורמה. פשוט תתפטרי. לא אהיה עצובה אפילו לא קצת. חרחרת ריב ומדון בעם ישראל, זה מה שעשית. נורא, פשוט נורא", כתבה גוטליב בחשבון הטוויטר שלה. 

בהמשך, התייחסה חברת הכנסת מהליכוד לדיווח גם בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM ואמרה: "אחרי שנשיאת בית המשפט העליון עברה על כל כללי האתיקה לשופטים, ואחרי שהיא שמה את עצמה במצב שמביא אותה לניגוד עניינים, אני כבר לא מצפה ממנה לכלום. היא חרחרה ריב ומדון בעם, במקום לשמור על אחדות היא פילגה, היא הרעישה".

"אני לא בתחרות משחק כוחות עם הרשות השופטת, אני מחוקקת, אני עומדת באותו קו, היא לא מעליי. לדעתי יריב לוין עוד מידתי, אני הייתי הולכת לקווים הרבה יותר קיצוניים, אני חושבת שלבית המשפט העליון אין סמכות לבטל חוקים מה שקורה היום בוועדה למינוי שופטים יש 9 חברים, אתם יודעים מה קורה כשנותנים לשניים מלשכת עורכי הדין לקבוע מי יהיו השופטים שלכם? על מה אתם מדברים? היום המינוי מטעם, אח של, חבר של. אנחנו נבחרי הציבור נדאג למינויים מצויינים של שופטים מצויינים. תפסיקו עם זה. בגלל זה היא מאיימת להתפטר? מבחינתי נשיאה שמתנהגת ככה צריכה להתפטר לאלתר", הוסיפה.

עוד טענה כי חיות עברה על כללי האתיקה לשופטים. "היא מורמת מהחוק ולא ידעתי? אתה יודע מה קורה לשופט שמעז היה להתראיין בתקשורת ככה? זה אסור בתכלית האיסור. אני רוצה שהיא לא תהיה נשיאת בית המשפט העליון. מי שמאיימת עליי שהיא תתפטר אם אני אחוקק חוק, שתתפטר עכשיו", תקפה.

"המשימה קידשה כל אמצעי, את דרעי הם לא רצו לראות שר"

בהמשך, התייחסה לפסיקת בג"ץ נגד יו"ר ש"ס, אריה דרעי, ואמרה כי " "הם פסקו נגדנו, לא נגד דרעי. המשימה קידשה כל אמצעי, את דרעי הם לא רצו לראות שר. הם לא ביטלו את החוק, על פי החוק דרעי יכול להיות שר. למה? כי זה מה שקובע חוק היסוד. בית משפט עליון החליט בניגוד תוך צפצוף על הוראת חוק יסוד. מה שהם התערבו זה בשיקול הדעת של 64 חברי כנסת שהצביעו בעד הממשלה הזו ובעד דרעי לשר. באשר לטענת ההונאה, אין טענה דחוקה והזויה מזו".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו 103FM