לאחר הקמת המאחז "אור חיים" הלילה במלאות 30 יום לפטירתו של הרב חיים דרוקמן, ופירוקו לאחר זמן קצר בהוראת שר הביטחון יואב גלנט, השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר תקפו אותו בחריפות, ותמכו בהקמתו של המאחז. כצפוי, באופוזיציה לא נשארו אדישים לכך, ותקפו בחריפות את השניים. 

מתיחות בממשלה בעקבות פינוי המאחז בשומרון: "אכיפה בררנית כלפי יהודים"

"צופה בדאגה בהתנהלותו חסרת האחריות של השר בצלאל סמוטריץ שנותן הנחיות לא חוקיות המנוגדות למדיניות של עשרות שנים – פינוי פלישה טרייה פלסטינית וישראלית לאלתר", מסר חבר הכנסת והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט

עוד הוא הוסיף כי "התערבותו של סוכן כאוס בעניינים בטחוניים תפגע קשה במשימת צה"ל בנעלי הריבון לספק בטחון ולאכוף חוק וסדר. על ראש הממשלה לנקוט עמדה מידית בדומה למאות מקרים בהם פונו מאחזים בלתי חוקים בזמן כהונתו ולתת גיבוי מוחלט למערכת הבטחון וצה"ל".

שר הביטחון לשעבר בני גנץ גיבה את החלטתו של גלנט, והצטרף גם הוא לביקורת: ״כשראש הממשלה נתניהו מוביל מדיניות של דריסת יסודות הדמוקרטיה ומערכת המשפט - לא מפתיע שהשר שאמון על אכיפת החוק במדינת ישראל קורא לשר אחר להפר אותו. טוב פועל שר הביטחון שנוקט במדיניות נחושה ואחראית מול הפרות חוק ולא נותן לפרובוקציות ולחצים פוליטיים להכתיב את המדיניות ביהודה ושומרון״.

"שר הביטחון גלנט לא סופר את סמוטריץ. ‏רק דמיינו מה היה קורה אם פינוי כזה היה קורה בימי הממשלה הקודמת. ‏ימין על מלא עאלק". יו"ר האופוזיציה לפיד: הממשלה קיימת רק שלושה שבועות וכבר שר הבטחון ב׳ ושר הבטחון ג׳ נותנים לצבא פקודות סותרות. ראש הממשלה חלש מכדי לעשות סדר וחברת כנסת מהקואליציה שלו מקללת את לוחמי מג"ב ויס"מ. חרפה", מסר חבר הכנסת מתן כהנא (המחנה הממלכתי).