לאחר שבג"ץ פסל את מינויו של אריה דרעי לשר בממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו יפטר היום (ראשון) את השר בישיבת הממשלה. נתניהו יודיע לשרים על כוונתו לפטר את דרעי מתקפידיו כשר הבריאות והפנים, ואז יעביר את מכתב הפיטורים הרשמי, שייכנס לתוקף תוך 48 שעות לאחר מכן.

כמו כן, נתניהו צפוי להיפגש עם השר דרעי בשנית, אחרי שהשניים נפגשו לפני כניסת השבת, ולשוחח עמו במטרה להגיע להבנות לגבי עתידו הפוליטי. בשיחתם, צפויים השניים לדון על שני נושאים: הראשון, רעיון הגשת הצעת אי אימון קונסטרוקטיבי ליו"ר הכנסת, רעיון בו תומך דרעי, אך ראש הממשלה מתנגד לו, והשני - הודעת רה"מ בישיבת הממשלה על פיטורי דרעי מתפקידיו כשר הבריאות ושר הפנים. 

הגעתו של השר דרעי לישיבת הממשלה, שתתקיים כהרגלה מחר במשרד ראש הממשלה, עומדת בסימן שאלה גדול. ההערכה הרווחת היא כי נתניהו יודע מחר על עתידו הפוליטי של דרעי, והחלטתו של השר אם להגיע לישיבה תוכרע ככל הנראה לפי החלטת נתניהו הערב, אחרי שיחתם.

מקורביו של דרעי דוחים את טענות בג"ץ וזועמים על כך שלא מבצעים את הפתרון של אי־אמון קונסטרוקטיבי, כדי למנות את דרעי לראש ממשלה חליפי. הם טוענים כי הסיבה האמיתית שבגללה נתניהו ויתר על האפשרות הזו היא כי הוא חושש מתגובת בג"ץ לגביו, אם יעשה את הצעד הזה.