גורמים בציונות הדתית אמרו היום (שבת) כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וכן שרים נוספים מהמפלגה יחרימו מחר את ישיבת הממשלה.

מתיחות בממשלה בעקבות פינוי המאחז בשומרון: "אכיפה בררנית כלפי יהודים"

"השרים יעדרו מחר מישיבת הממשלה במחאה על הפרת ההסכם הקואליציוני, וזה בא לידי ביטוי שוב בשישי, עם הנחיות של גלנט ללא תיאום ובניגוד להנחייתו של סמוטריץ׳ למנהל האזרחי. לא מתכוונים לעבור לסדר היום ובוחנים צעדים נוספים בהמשך", נמסר מטעמם.

מנגד, השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר יגיע לישיבה וידרוש משר הביטחון יואב גלנט לפנות בהקדם את הכפר הבדואי חאן אל אחמאר כחלק מ"גישה שוויונית". בן גביר מסר כי אם מצפים ממפלגתו לכבד את פינוי המאחז על שם הרב דרוקמן, מאחז "אור חיים", חייבים "להוכיח אכיפה בצד השני" ולפנות את חאן אל אחמאר ועוד "מאחזים פלסטיניים בלתי חוקיים נוספים", כך לדבריו.

עוד הוסיף בן גביר כי "חוק הוא חוק ואת החוק צריך לאכוף כלפי כל האוכלוסיות. ביום שישי עם הריסת המאחז 'אור חיים' לזכרו של הרב דרוקמן, הציגה הממשלה קו חד וברור של אכיפת בנייה בלתי חוקית, ומשום כך עלינו להחיל במידיי את החוק גם על המאחז חאן אל אחמר והבנייה הבלתי חוקית כולה". 

כזכור, מאחז חדש בשם "אור חיים" הוקם במהלך סוף השבוע (בין חמישי לשישי) במלאות 30 יום לפטירתו של הרב חיים דרוקמן, ממנהיגי הציונות הדתית. המאחז הוקם על ידי חמש משפחות וגרעין של מספר צעירים. עם זאת, כחמש שעות מאז ההכרזה על הקמה, הגיעו למקום כוחות גדולים של ס"מ ומג"ב מלווים בפקחי מנהל אזרחי שהחלו בפינוי התושבים מהמקום.