היועמ"שית שוקלת לפתוח במהלך שבסופו נתניהו ייצא לנבצרות בשל קידום הרפורמות המשפטיות. כך דווח בערוצי התקשורת. על פי הפרסום, המהלך נבחן על ידי לשכת היועמ"שית ועל ידי הפרקליטות. זאת על רקע אמירותיו של נתניהו בנוגע לרפורמה המשפטית וקביעת בג"ץ כי נתניהו נמצא בניגוד עניינים מול מערכת המשפט.

בליכוד מגיבים בביטול על הדיווח. בכיר בליכוד אמר ל"מעריב": "אלה דברי הבל, אין טעם להגיב על התבטאויות מופקרות, שנועדות להלהיט את הרוחות במקום להרגיע אותן. צריך לזכור שהסלמה במלחמות היהודים הביאה אותנו לטרגדיות לאומיות קשות, כמו שריפת מחסני המזון בירושלים בזמן המצור בתקופת הבית השני, והביאו לחורבנו".

בנימין נתניהו (צילום: אלכס קולומויסקי, פול ידיעות אחרונות)
בנימין נתניהו (צילום: אלכס קולומויסקי, פול ידיעות אחרונות)

"מדובר באיום סרק, שנועד להרתיע לגבי פיטורי היועמ"שית", הוסיף. "לא מבינים שאין באמת כוונה לפטרה. אך אם הם ימשיכו במסע ההפחדה, זה עלול להביא לתוצאה כזאת, כפי ששמעון פרס פיטר את היועמ"ש יצחק זמיר על רקע פרשת קו 300". עם זאת, מקורבי נתניהו מייעצים לו כי "בימים של טירוף מערכות, מוטב להימנע מכל פעולה או התבטאות פומבית בעניינים הקשורים לרפורמה המשפטית. זאת כדי לא לתת ולו תירוץ קלוש לפעולה נגדו בטענה שהוא מפר את התחייבותו לא לעסוק בעניינים העלולים להשפיע על משפטו".

בתוך כך פורסם שלשום ב"אולפן שישי" בערוץ 12 כי נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות נועדה בביתה פעמיים עם שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני, שעומדת בראש המאבק הציבורי נגד המהפכה המשפטית. הפגישה הראשונה בין השתיים התקיימה לפני מספר שבועות, והשנייה ביום חמישי בביתה של חיות.

לבני מסרה בתגובה: "מתוך רצון לסייע, וכשרת משפטים לשעבר, יזמתי לאחרונה שיחות עם גורמים רלוונטיים, החל משרי משפטים לשעבר ועד לנשיאת העליון ונשיא המדינה".מטעם חיות נמסר: "שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני פנתה אל הנשיאה וביקשה להיפגש עמה, הנשיאה סברה שאין לסרב לפנייתה, ותפגוש כל שר משפטים בעבר ובהווה שיבקש. ביחס לפגישה עם לבני - הפגישה הראשונה הייתה לפני כמה שבועות ולא ערב ההפגנה".