ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) התראיינה היום (ראשון) בתוכניתם של ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM, והתייחסה תחילה לעימות בין סמוטריץ' לגלנט על פינוי מאחז 'אור חיים', וכן להיעדרות הצפויה של האופוזיציה היום מוועדת החוקה.

לאחר החלטת בג"ץ: נתניהו יפטר את דרעי בישיבת הממשלה
110 אלף מפגינים הגיעו לצומת עזריאלי וכיכר הבימה; לפיד: "לא נוותר עד שננצח"

"התרענו על זה מראש בדיוני הועדה, אמרנו שיהיו משברים", אמרה ח"כ אלהרר בפתח דבריה, "אמרנו שממשלה לא יכולה להתנהל עם שר ביטחון א', שר ביטחון ב' ושר ביטחון ג' שכל אחד מהם נותן הוראות סותרות. ככה זה נראה כשראש ממשלה לא יודע לנהל, היה מנהל משא ומתן כושל שפירק את משרד הביטחון בתמורה כנראה למצבו המשפטי. זה נראה סביר למישהו שראש הממשלה צריך להתערב בדבר כל כך בסיסי? איפה ההיגיון באירוע הזה? אם מראש הוא הבין שגלנט הוא הקובע למה לפרק את המשרד?". 

לאחר מכן, התייחסה לדיונים בוועדת החוקה, ואמרה: "ההתנהלות של יו"ר ועדת חוקה (רוטמן) היא ממש מבטאת את ההתנהלות שלו, של יריב לוין ושל ראש הממשלה לגבי יועצים משפטיים. פשוט לא יאומן, הוא מביא הצעה שהיא אפילו לא הצעת חוק פרטית, היא גם לא תזכיר ממשלתי. לא ניתן לייעוץ המשפטי של הוועדה לכתוב חוות דעת מסודרת בעניין הזה, שחברי הכנסת יוכלו להבין טוב יותר במה מדובר. אנחנו החלטנו, כל חברי האופוזיציה, שאנחנו לא נגיע ל'חארטה' הזאת. אנחנו נשב ונאבק רק כשתהיה חוות דעת משפטית".  

"זה באמת לא תקין שאנחנו נגיע לאיזה מראית עין, כאילו מדובר בדיון אמיתי, זה לא דיון אמיתי", הוסיפה, "הוא מנהל דיון עם עצמו, הוא מביא אנשים לשמוע אותם. אנחנו חושבים שזה דבר לא תקין. רוטמן הביא חוות דעת משפטית של היועץ שלו ונתן סקירה שהיא בכלל לא נכונה. על סמך זה אנחנו אמורים לקיים דיון?".

"רוטמן רוצה כנראה להתעמת עם גדולי המשפטנים בישראל, כמו שהוא עשה בדיונים עד היום בנושא של היועצים המשפטיים, חוק היסוד שהוא רוצה לשנות, וככה הוא רוצה להמשיך בלי חוות דעת בנושא חוק יסוד השפיטה. דיוני הוועדה יתחדשו בצורה ברורה ברגע שתונח חוות דעת משפטית, הדבר הזה אמור לקרות ביומיים הקרובים", ציינה ח"כ אלהרר.

לאחר מכן, טענה כי "הייעוץ המשפטי ביקש מרוטמן - 'תן לנו עוד כמה ימים כדי להניח חוות דעת', הוא לא הסכים. זה ממש המשך של התהליך הארוך שהם עושים, גם עם היועצים המשפטים במשדרי הממשלה, גם בבית המשפט, הם פשוט סותמים להם את הפה".

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103FM