מנכ"לית משרד המדע היוצאת, הילה חדד, פרסמה היום (ראשון) פוסט בפייסבוק ובו יצאה להגנתה של אסנת מארק שוויתרה החודש על ההצעה לכהן כמחליפה שלה במשרד, וכן מארק הודתה בבכי בשידור כי היא "עברה לינץ' תקשורתי מטורף".

אחרי שאסנת מארק ויתרה על התפקיד: זהו המחליף במשרד המדע

"אני בטוחה שכמוני, גם אסנת מארק ניפצה תקרות זכוכית רבות כמו כל אישה שמגיעה לקדמת הבמה בימינו", כתבה חדד, "מתארת שלאורך כל חייה היא נתקלה בהמון קשיים ואתגרים. אולם, היא גם 'זוכה' לביקורת ולעג שיצאו מכל פרופרציה אפשרית".

"לא יכולתי להישאר אדישה לראיון של אסנת", הודתה חדד, "אין שום סיבה בעולם ששום אישה (או איש) תרגיש ככה בבואה לשרת את הציבור. גם ביקורת וסאטירה לא מתירה הכל ויכולה להפוך את האנשים שחשופים אליה ואת בני משפחתם לשקופים. שוחחתי עם אסנת וביקשתי לחזק אותה בימים אלו".

לסיום כתבה חדד: "לא חייבים להסכים על הכל, כנראה שהפערים ביננו קיימים ומשמעותייים, אבל זה לא אומר שהשיח והתגובות צריכות להיות כל כך קיצוניות - בתוך הטירוף הכללי פה בשבועות האחרונים אנחנו חייבים לנסות ולשמור על שפיות ורמת שיח מכבדת. בסוף - אין לנו מדינה אחרת". 

כזכור, אתמול התראיינה מארק בתוכניתה של אילה חסון "המטה המרכזי" ברשת 13, וסיפרה בבכי על הביקורת הציבורית והחיקויים ב"ארץ נהדרת": "זה לינץ' שבחיים לא חשבתי שאצטרך לעבוד בשביל להיות מנכ"לית של משרד משפטי. אני אישה, אני מזרחית, אני ימנית ואני לצידו של נתניהו - רק בגלל זה יירטו אותי כל האליטות".