בשורה לתושבי הדרום: הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, להאריך עד לסוף חודש אפריל 2023 את הטבות המס לתושבי הדרום, כחלק מההחלטה להאריך את הגדרת יישובים ואזורים אלו כבעלי עדיפות לאומית. "הגדרת היישובים והאזורים נועדה, בין השאר, לצמצום פערים, לעידוד הגירה לאזורי הפריפריה ולחיזוק יישובים מרוחקים וכדומה", נכתב בהחלטת הממשלה.

בשורה לנוסעי הרכבת: זמני הנסיעה מהדרום לירושלים והמרכז צפויים להתקצר משמעותית

ראש עיריית דימונה בישר בחשבון הפייסבוק שלו על "עדכון חשוב בדבר הטבות המס: בישיבת הממשלה שהתקיימה היום, הגיש רה"מ בנימין נתניהו על סדר היום הצעת החלטה להארכת תוקף הטבות המס עד לחודש אפריל 2023, וזאת עד לבחינת הנושא וקבלת החלטה סופית ע"י הממשלה. אני מודה לרה"מ ישראל בנימין נתניהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ח"כ אופיר כץ, ח"כ אלמוג כהן ולראשי הרשויות בנגב על התמיכה ביישובי הנגב. אנחנו נמשיך לפעול יחד על מנת להשיב את חוקי הנגב ותיקון הטבת המס".

ההפגנה של תושבי מיתר (צילום: ארנולד נטייב)
ההפגנה של תושבי מיתר (צילום: ארנולד נטייב)

הבוקר הפגינו תושבי מיתר נגד ביטול הטבת המס. מהמועצה מקומית מיתר נמסר: "תושבים יקרים, אנו לומדים כרגע את משמעויות הפרסום מישיבת הממשלה. נוסיף ונעדכן אתכם בהרחבה בהקדם".

ערן אזרזר, תושב מיתר, אמר: "אני תושב מיתר מזה 34 שנה. במשך שנים רבות מיתר הייתה תקועה מבחינת הגירה. בארבע שנים האחרונות קיבלנו הטבות מס וזה הוביל להגירה חיובית למיתר וכרמית. זוגות צעירים התחייבו למשכנתאות גבוהות. כל ערב אתה נרדם לצליל יריות, פקקים, שב"חים ואירועי אלימות לא מדווחים. אנחנו רוצים ליישב את הנגב".