שר התקשורת שלמה קרעי פנה היום (ראשון) למנהלי תאגיד השידור הציבורי בדרישה לשחרור תכני התאגיד לגופי השידור האחרים ללא תמורה. דרישת השר הגיעה לאור הפרסומים לפיהם תאגיד השידור הציבורי אסר הפצה של תכנים לגופי שידור שלא הסכימו לשלם עבורם. 

"העובדים לא ישנים": בתאגיד השידור כאן כינסו אסיפת חירום

דרישתם של מנהלי התאגיד לגבות כסף על התכנים, מובילה למצב בו הציבור משלם פעמיים. הן על תכני התאגיד שנוצרים על ידי משלם המיסים הישראלי והן על תשלום המנוי לגוף התקשורת הנוסף. 

בעקבות כך, שר התקשורת קרעי, שלח מכתב להנהלת התאגיד בו הוא דרש לשחרר את תכני התאגיד לגופי השידור האחרים ללא תמורה נוספת. במכתבו, כתב: "הנכם נדרשים בזאת לשחרר באופן מיידי את תכני התאגיד על תצורותיהם השונות, לשימוש בידי כל גוף שיחפוץ בכך, ולהפסיק לגבות כל תשלום בגין השימוש בתכנים שהופקו בכספי משלם המיסים הישראלי".

שלמה קרעי (צילום: דוברות השר )
שלמה קרעי (צילום: דוברות השר )

רק היום ערכה הנהלת התאגיד ישיבה דחופה עם עובדיה והשמיעה לא מעט הצהרות לוחמניות על רקע אפשרות סגירת מקום עבודתם על ידי הממשלה.

בישיבתם, יו"ר הערוץ, גיל עומר, ניסה להרגיע את הרוחות הסוערות והסביר לעובדים את משמעותו הרבה של תאגיד השידור הציבורי: "בלי שידור ציבורי אין חדשות נטולות אינטרסים ועצמאיות. חדשות שמוכתבות מלמעלה – על ידי מי שאינם בעלי מקצוע, בעלי הון או פוליטיקאים - פוגעות בראש ובראשונה בחוסנה של החברה; בלי שידור ציבורי יש גם פגיעה אנושה בתרבות, ביצירה הישראלית וביוצרים; בלי שידור ציבורי לא ניתן לשדר לאזרחים המתקשים בהבנת עברית ולבני מיעוטים שונים המרכיבים את החברה בישראל וצריכים להיות ולהרגיש חלק ממנה. בלי שידור ציבורי אין הנגשה ראויה לבעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים; אין שידור איכותי לילדים ונוער. בלי שידור ציבורי נפגע אנושות האינטרס הציבורי".