חבר הכנסת הטרי בועז ביסמוט (הליכוד), עורר אתמול סערה לאחר שעל פי הצעת החוק הראשונה שהגיש, ייאסר פרסום הקלטה של אדם, בין היתר של פוליטיקאים. עיתונאים רבים ביקרו אותו על כך, ועיתונאי חדשות 13 ברוך קרא אף תקף: "לא להאמין שהיה עיתונאי".

"בושה וחרפה": הצעת החוק הראשונה של ביסמוט שהרגיזה את העיתונאים

ביסמוט עצמו שוחח הבוקר (שני) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM, והתייחס לדברים: "קודם כל אני מבין שעטפו אותה, או שיווקו אותה כאילו פה אני בא לפגוע בעיתונאים, חס ושלום. או כביכול שאני בא למנוע עלוות שזה דבר לגמרי לא נכון. הרי החוק לא מכוון לעיתונאים".

"החוק הוא לא על מניעת עוולות או פגיעה, וודאי וודאי שלא. אני מושפע גם כן ממה שקורה בעולם. הרי אתם בתוכנית מצוטטים בלי סוף את מה שקורה בעולם, אז בוא, החוק הזה לא רק בצרפת אלא גם בגרמניה, האיחוד האירופאי אימץ את החוק הזה. בצרפת למשל דבר שכזה, פגיעה בצנעת הפרט, אסורה", הוסיף.

הוא טען כי החוק נועד למנוע פגיעה בפרטיות: "כל מה שפוגע באינטימיות, כל מה שפוגע בפרטי הוא אסור, נקודה. לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין את זה. עכשיו אני רוצה לשאול שאלה מאוד פשוטה, נניח ויש לכם עכשיו תמונות אינטימיות, שאגב לא הושגו במרמה ואתם תעלו את זה לרשת, הרי לא יעלה על הדעת שאתם תעשו דבר כזה ותגידו לי דבר שהוא הגיוני או מותר, כך גם הסיפור הזה. מותר לאנשים שיהיו להם שיחות פרטיות, מותר לאנשים שהאינטימיות או צנעת הפרט תישמר, על זה החוק, הוא בטח ובטח לא בא לפגוע". 

בן כספית האשים אותו כי הצעת החוק אותה הגיש, נועדה לפגוע בעיתונאים. על כך השיב ביסמוט: "אני הייתי עיתונאי, ממש לא. חופש העיתונות יקר לי. הצעת החוק הזו לא קשורה לבן כספית ולעבודה העיתונאית שלו, היא קשורה למר חיים, למר כהן, למר לוי שרוצה מחר לדבר עם חבר שלו בלי שיקליטו אותו ובלי שמחר אם הקליטו אותו זה יתפרסם. לא הכול סביב עולם העיתונות. אתם ישר מביאים את זה או לנתניהו או לעיתונות". 

"אם אתה מחר מצלצל אליי ואתה רוצה לנהל איתי שיחת רקע, אני רוצה לא לפחד שאתה הקלטת אותי כדי לעשות איזה סנסציה. עכשיו לעיתים גם קורה שפוליטיקאים, רוצים לרצות את העיתונאי שאיתו הוא מדבר והוא בכלל לא חושב על זה", הוסיף.