סערת השבת: האירועים בשבתות ימשכו כרגיל, כך הוחלט היום (שני) לאחר שיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר התרבות והספורט מיקי זוהר. זוהר הבהיר כי הוא מבקש שהיוזמה לפעילויות תגיע מהגופים הממומנים ולא מהמשרד, מבלי כל פגיעה במימון עצמו ובתוכן הפעילות.

כאמור, זוהר עורר אתמול סערה לאחר שכתב: "ציבור שומרי השבת בישראל לא יופלו במשמרת שלי. בהמשך לפרסומים הערב, שר התרבות והספורט הנכנס מיקי זוהר הנחה את צוות משרדו לבחון את שלל התוכניות של השר הקודם ביניהם תוכנית שבת ישראלית אשר מתקיימת גם בשבת ובכך מפלה ציבור שומרי שבת שלם". 

יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס לפרסום לפיו המיזם ייעצר כשכתב בחשבון הטוויטר שלו: "שבת ישראלית היא מיזם של אחדות ישראל. הוא לא פוגע באיש, הוא מכבד את השבת, את התרבות הישראלית ואת המסורת היהודית. הביטול שלו הוא פגיעה בפריפריה וכפיה דתית מהסוג הגרוע ביותר. אני קורא לשר מיקי זוהר לבטל את ההחלטה כדי למנוע עוד קרע בעם ישראל".

זוהר הגיב לדברים: "אז אחרי הספין התקשורתי השקרי, הנה האמת כפי שהיא. מעולם לא אמרתי ולא העלתי בדעתי לבטל אירועים או לשלול מימון של מוסדות תרבות הפועלים בשבת. להפך, עם כניסתי לתפקיד הבהרתי חד משמעית כי נשמור על הסטטוס קוו ועל החופש של אזרחי ישראל ובין היתר גם הבהרתי  שהמשרד מתקצב וכך גם יימשך, אך לא ניזום אותם".

"בדיוק כפי שעיקרון השוויון מחייב ובהתאם לסטטוס קוו. צר לי שחלק מכלי התקשורת משתפים פעולה עם הספינים השקריים של גורמים באופוזיציה במטרה להפחיד את הציבור במקום לשקף לו את האמת. אבל אתם מכירים אותי. אני לא נרתע מהתקפות ואמשיך לדבוק בעקרונות ובערכים עליהם חונכנו", הוסיף.