מבוכה לאופוזיציה: מליאת הכנסת הצביעה הערב (שני) על "החוק הנורווגי", ואישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד: הכנסת, תיקון מס' 52, הפסקת חברות בכנסת של שר או סגן שר, מטעם ועדת חוקה. 65 ח"כים תמכו בהצעת החוק מול התנגדותם של 18 ח"כים. 

זאת, לאחר שחברי האופוזיציה לא שהו במשכן בשעה שהיו אמורים לדבר ועל כן ה"פיליבסטר" שתכננו בוטל וההצבעה על החוק, שצפויה הייתה להיערך בשעות הלילה המאוחרות, הוקדמה משמעותית. 

ח"כ אורית פרקש הכהן שהייתה אמורה לנאום לא נכחה במליאה והיו"ר נאלץ לקרוא לחבר הכנסת הבא. אולם, מכיוון שנאומה של פרקש הכהן תוכנן להיות כשעה וחצי, חבר הכנסת הבא לא נכח עוד במליאה וכן ההוא שאחריו. בשל כך הוקדמה ההצבעה על ה"חוק הנורבגי".

לפי התיקון החדש לחוק, בסיעות שבהן מעל 18 חברי כנסת עד שליש מהסיעה תוכל להתפטר, בניגוד למצב כיום בו יש תקרה של 5 מתפטרים בחוק הנורבגי לכל היותר.

יו"ר המחנה הממלכתי פרסם בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "מיקי לוי התבלבל בהצבעה והפסדנו בה, אמילי מואטי התבלבלה וקיבלנו כמה שעות ביציאה והיום היה תור חברי המחנה הממלכתי להתגלח על פאשלה בכנסת. טעויות קורות, כולנו בני אדם. פרקש-הכהן, את לוחמת אמיתית. הדרך עוד ארוכה ונמשיך לפעול יחד עם האופוזיציה מול החקיקה הדורסנית של הקואליציה".

בתוך כך, ח"כ משה גפני הגיש היום מחדש את הצעת החוק לאיסור הכנסת חמץ בבתי החולים ברחבי הארץ במהלך חג הפסח. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מיהר להגיב למהלך וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "הממשלה הזו החליטה שהיא תעשה הכל כדי לגרום לקרע בלתי ניתן לאיחוי בחברה הישראלית ולהפוך את היהדות לכפיה דתית".

תנועת נאמני תורה ועבודה בתגובה להצעת החוק בנושא הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח: "חוק זה, שמשמעותו לאפשר לשומרי בתי החולים לחטט בתיקים, לא יתרום דבר לחיזוק כשרות בית החולים, אלא ירבה שנאה וירחיק אנשים משמירת הלכות הפסח ומהרצון לכבד את חבריהם". 

"מבחינה הלכתית, קיימים מספר פתרונות אשר אינם מצריכים חיטוט בתיקים האישיים וכך נהגו מקדמת דנא בבתי חולים שונים. חוקים מסוג זה שיש בהם כפיה וכניסה לעולמו הפרטי של אדם, מעולם לא קירבו אנשים ליהדות וסופם היה בבומרנג שהביא להחלשת יהדותה של המדינה".