בשבוע שעבר קבע בג"ץ כי יו"ר ש"ס אריה דרעי אינו כשיר להתמנות לשר בממשלה. יפה דרעי, רעייתו, התראיינה הבוקר (שלישי) לספי עובדיה ויניר קוזין בגלי צה"ל, והתייחסה לפסיקה הדרמטית: "זה תקדים רק על דרעי".

דרעי נאם לראשונה מאז פוטר וטען: "הכשילו את נתניהו"
בג"ץ בהכרעה דרמטית: מינוי אריה דרעי לשר נפסל ברוב של 10-1

בפתח הראיון אמרה דרעי, כי "אריה דרעי הוא יקיר של כולם. כל ראשי הממשלות למיניהם, כולם, משמאל ומימין , הוא תמיד היה מאחד האנשים הכי קרובים אליהם. הם ראו בדיוק במי מדובר. ניסו לתפור אותו בכל מיני דרכים. זו המציאות. 30 שנה רודפים בן אדם. לא רצו שיישאר במקום הזה - כי הוא לא בצד הנכון".

לאחר מכן מתחה דרעי ביקורת על ההחלטה של בג"ץ ואמרה כי "מביאים את זה למקום כל כך אבסורדי ומביאים אחר כך מילים כמו 'אי-סבירות' ו'השתק שיפוטי'. לא שמענו את זה אף פעם. זה תקדים רק על דרעי. זה אומר משהו. תפתחו את העיניים. הוא לא סתם ימין או שמאל. הוא יהודי-חרדי. אנשים מאוד פוחדים מהדבר הזה. בסופו של דבר, אריה דרעי הוא האדם הכי שקול שיש".

בהמשך נשאלה על הסיבה בגינה הודה בעלה במסגרת הסדר טיעון בעבירות שיוחסו לו. לדבריה, "יש רגעים שאין לך ברירה, כי זה או זה או להיכנס למשפט ארוך. רוצים להזיז אותך מהמסלול. זו הסיבה שהם נלחמו נגדו. מעולם לא היה כזה דבר. הרי מבחינה חוקית הוא יכול היה לחזור לממשלה – וכולם ידעו. הוא אמר את זה בריש גלי שהוא איש ציבור והוא יישאר איש ציבור. ההסכם היה שהוא יתפטר עכשיו מהכנסת, ואז הוא יוכל להיכנס בחזרה. זה לא היה ברור מאליו? זו תקלה טכנית, אבל לא מבחינתנו".

על תגובתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להכרעה אמרה, כי הוא "מביע צער אמיתי", והוסיפה: "זה כואב לו. בן אדם נבחר, כולם ידעו למי הם הצביעו. יש אנשים שהם חברי כנסת פשוטים והם יותר מראשי ממשלה, ולהפך".

נתניהו מגיע לביתו של דרעי אחרי פסיקת בג"ץ (צילום: חיים גולדברג כיכר השבת)

לסיום התייחסה דרעי לרפורמה במערכת המשפט אותה מוביל שר המשפטים יריב לוין, ואמרה כי היא הייתה צריכה לקרות "עוד הרבה קודם". היא הוסיפה כי "יריב לוין הוא משפטן, הוא הרבה שנים חושב על זה. לאף אחד לא היה את האומץ לעשות את זה ואת העיתוי והאפשרות לעשות את זה כי אף פעם לא הייתה ממשלה חזקה שתעשה את זה. במקרה קורה ששני הדברים האלה קורים יחד".

באשר לעיתוי חשיפת הרפורמה אמרה: "הצטערתי שזה קרה, כי חשבתי שזה באמת יקלקל לאריה, אבל אנחנו אנשי אמונה והכל מאת השם, ולאחר מעשה מצוין שזה קרה. אולי זה פגע בו באותו רגע, אבל לא ישברו אותנו ככה. 30 שנה רודפים אותנו וזה לא נגמר. הוא עם רצון טוב כדי לעשות מהפכה במשרד הבריאות וזה לטובת עם ישראל".