המדינה השיבה היום (שלישי) לבית הדין לעבודה וטענה כי יש להחזיר את נהגי ראש הממשלה לתפקידם באופן מיידי בשל היותם עדי תביעה ולקבל את צו המניעה שביקשה עורכת דינם, זאת בניגוד לעמדת נתניהו. 

כזכור, בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קיבל ביום חמישי האחרון בקשה להוציא צו מניעה למשרד ראש הממשלה המורה להחזיר את הנהגים שפוטרו לתפקידם לאלתר. זאת, עד למתן פסק דין בתביעה העיקרית. בבקשה ציינו העותרים כי רה"מ התעלם מהנחיית היועמ"שית ולא ביטל את הדחת הנהגים כפי שדרשה. 

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ד״ר גיל לימון, הורה לבטל את ההחלטה בדבר הפסקת כהונתם של שלושה נהגים ותיקים של ראש הממשלה לאחר כעשרים שנות שירות בתפקיד.

במכתבו של המשנה ליועמ"שית הודגש כי ככל שמדובר בהחלטות ניהוליות המתקבלות בעניינם של עובדי מדינה המשמשים עדים במשפטו של ראש הממשלה, בפרט אלו המועסקים במשרד ראש הממשלה, נדרשת זהירות והקפדה מיוחדת. זאת, על מנת למנוע ולו מראית עין של חשש מפני השפעה ופגיעה בהליך המשפטי המתנהל. 

מהפרקליטות נמסר: "המשנה ליועמ"ש, ד"ר גיל לימון, פנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה בבקשה לבטל כל הנחייה שהתקבלה ביחס לשינוי תפקידם, משרתם או מעמדם של הנהגים במשרד ראש הממשלה, בניגוד למגבלות הקבועות בהסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה, החלות כאמור גם על ראש הסגל ומנכ"ל המשרד, וזאת בשל היותם של הנהגים עדים במשפטו של ראש הממשלה".

עם זאת, הבהירו: "למרות זאת, הנהגים לא שובצו לעבודתם ועד כה לא הועברה פנייה ממשרד ראש הממשלה באשר לשינוי העסקתם של הנהגים, כמתחייב מהסדר ניגוד העניינים. בקשה כאמור תיבחן תחילה בהיבט של הסדר ניגוד העניינים, וככל שהפנייה תיענה בחיוב היא תיבחן בהתאם לכללי משפט העבודה"?.