בכיר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, הצהיר כי הוא רוצה לקדם הצעת חוק להסדרת שעות רחצה נפרדות לגברים ולנשים במעיינות ובשמורות טבע של רשות הטבע והגנים. כך, פורסם לראשונה ב"ישראל היום". בתגובה, גורם בראשות הטבע והגנים טען "אנחנו לא כופים דבר על מטיילים". אמנון גופר, מדריך טיולים ומחבר ספרי טיולים, שוחח עם ליאת רון ואריה מליניאק ברדיו 103FM והגיב לדברים. 

"לא נשארו לי מילים, אין מילים", אמר גופר. "באמת, בוא נתייחס לזה ברצינות. מתי הקהל החרדי יוצא לטבע? זאת השאלה הנשאלת. יש שלוש 'בין הזמנים', מה שנקרא - באלול, בניסן ובחורף. בסך הכול מדובר בלא מעט ימים מצד אחד, מצד שני בוא נניח קלפים על השולחן, תלמידי ישיבות גם הולכים לבקר בבית וזה, הם לא כל הזמן בטבע".

הוא הסביר: "השאלה הראשונה היא בעצם - האם זה ישים? אני לא רואה איזה אברך עומד לי באמצע המדבר שם, ומודיע לי בצורה ברורה לחלוטין: 'הגברים ימינה, הנשים שמאלה'. ואם זה ישים, אז מי יאכוף את הסדר?".

על הנזק הכלכלי שיגרום החוק, אמר גופר כי "החברה החרדית לא מטיילת, ואם היא מטיילת זה מעט מאוד, בזמן מאוד מדויק שניתן לדעת אותו. אבל לא תוכל למנוע מהחברה החילונית להסתובב שם, זה גם הזמן שלה, כי חגים זה חגים. ולכן, א' - זה לא ישים. ב' – אני אומר שאם אומות העולם יישמעו על הדברים האלה, כבר לפני שמגיעים לארץ יגידו להם: 'צריך לתכנן בהתאם לרחצת נשים וגברים', הם לא ישאלו את עצמם 'לא טעינו בטיסה והגענו בטעות לטהרן?'".

סייע בהכנת הכתבה: ירדן חדד 103fm