יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הודיע הערב (שלישי) כי יקים מחר את ועדת האתיקה בכנסת, זאת בהתאם לסמכותו לפי חוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם, תשי"א-1951. חברי הוועדה, שהסכימו להצעתו של אוחנה לכהן בה, הינם: ח"כ ינון אזולאי (ש"ס), שיכהן כיושב ראש הוועדה; ח"כ עמית הלוי (הליכוד); ח"כ פנינה תמנו-שטה (המחנה הממלכתי) וח"כ מאיר כהן (יש עתיד).

יו"ר הכנסת אוחנה מסר: "ועדת האתיקה היא עמוד תווך מרכזי בפעילות התקינה והשוטפת של הכנסת. אני מודה לחברי הכנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה כאחד שהסכימו לקחת על עצמם את התפקיד. אני רואה בעבודת הוועדה חשיבות רבה שתסייע להביא למשכן, ובתקווה גם ממנו החוצה לציבור - התנהלות ראויה ושיח מכבד בין איש לרעהו. אני מזמין את חברות וחברי הכנסת להסתייע בוועדה בכל שאלה אליה הם נדרשים ובהזדמנות זו אני מבקש לאחל הצלחה רבה לחברי הוועדה במילוי תפקידם".

אחד מהנושאים שצפויים לעלות לדיון בוועדת האתיקה החדשה, הינו מימון ההמונים למשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. כזכור, בתחילת שנת 2022 אלפי אנשים התגייסו לתרומה כספית למימון משפטו של נתניהו. העיתונאים ינון מגל וברל'ה קרומבי הם אלו שעמדו מאחורי המיזם, שכבר תוך כמה שעות צבר סכום עתק שרק הולך וגדל כל דקה. שעות ספורות לאחר פתיחת המיזם, הסכום המצטבר כבר חצה את רף מיליון השקלים.