שר המשפטים לשעבר וחבר הכנסת מטעם המחנה הממלכתי גדעון סער התייחס היום (רביעי) לפגישתם של נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון וראש הממשלה בנימין נתניהו, בה הזהיר הנגיד את ראש הממשלה מהשלכות הרפורמה המשפטית, והסביר כיצד היא תפגע בדירוג האשראי. בפוסט שפרסם סער בטוויטר, הוא ביקר בחריפות את ראש הממשלה: "נתניהו פועל להשאיר אחריו ישראל חרוכה".

"עוד עובד ציבור מקצוען ומסור חוטף היום אש ממכונת הרעל הביביסיטית. היום תורו של נגיד בנק ישראל (שכזכור מונה לתפקידו ע״י ממשלת נתניהו). ומה חטאו? שהזהיר, כמתחייב מתפקידו ואחריותו, מההשלכות הכלכליות האפשריות של השינוי המשטרי שמקדמת הממשלה". הוא הוסיף: "נתניהו פועל להשאיר אחריו ישראל חרוכה".

"שהנגיד ידע את מקומו"

בראיון לגלצ, חברת הכנסת טלי גוטליב ביקרה את אזהרותיו של נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, ואמרה בתקיפות: "הוא נגיד, זה תפקידו. כדי לומר דבר כזה, הוא צריך לדעת מה זו הרפורמה, מה ההשלכות שלה, וזה שיש טענה שדירוג האשראי ישתנה - זה לא מפחיד אותי, אפילו לא קצת.

כפי שדווח בוואלה!, הנגיד אמר לנתניהו כי "בעולם עוקבים בדאגה אחרי ההתפתחויות שעלולות להרחיק חברות בינלאומיות מהשקעות במדינה". פגישתם התקיימה ברקע אזהרות נגידי בנק ישראל לשעבר קרנית פלוג ויעקב פרנקל אליהן הצטרף הנגיד פרופ' ירון, מהשלכות הרפורמה במערכת המשפט על הכלכלה הישראלית, וכן ראיונותיו של אחד מבכירי חברת דירוג האשראי הגדולה בעולם S&P Global Ratings. בהם, הזהיר הבכיר על פגיעה מסתמנת בדירוג האשראי של המדינה במידה והרפורמה תאושר. לטענתו, הדירוג ייפגע במידה ותתקיים פגישה במוסדות הדמוקרטיים ובראשם מערכת המשפט - והם ייחלשו משמעותית.