ראש עיריית טבריה לשעבר, רון קובי, הגיע אתמול להפגין מחוץ לביתו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לאחר פסיקת בג"ץ שהובילה לפיטוריו מתפקיד שר הבריאות. בראיון בתכנית של יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM, טען היום (רביעי) קובי כי "מדובר באדם שלקח את השד העדתי והוציא אותו מהבקבוק בדיוק בצורה ההפוכה. לקח את המזרחים, את הספרדים, והפך אותם לכלי פוליטי. טוב לו שהם חלשים, טוב לו שלא הם לא מלומדים, שלא הולכים לצבא".

דרעי נאם לראשונה מאז פוטר וטען: "הכשילו את נתניהו"

כשמינץ ציין בפניו ש-400 אלף ישראלים נתנו את קולם למפלגתו של דרעי, השיב קובי: "הצביעו לא עבורו, עם כל הכבוד לכולם. הצביעו עבור מפלגה שנקראת ש"ס. קם בן אדם ובוכה שגנבו לו את הדמוקרטיה וגנבו את הזכות להצביע בזכות היסוד של מדינת ישראל. אבל כשהוא בתור שר הפנים גנב מ-50 אלף תושבי טבריה את הזכות הדמוקרטית שלהם לבחור ולהיבחר, ראש עיר בבחירה ישירה, גנב את העיר טבריה".

בהתייחס לסכסוך בין השניים, אמר: "הוא לא גרם לזה שאני אודח, הוא הדיח אותי. הוא רצה לשלוט בעיר טבריה עם פקיד שהוא ממנה אותו בלי דמוקרטיה. בטבריה אין דמוקרטיה, יש אוטוקרטיה. שלטון יחיד של אריה דרעי - קוראים לו בועז יוסף. הבן אדם ישב בשימוע שלי והדיח אותי, בועז יוסף, כדי לקבל את התפקיד".

אז מה גרם לך להגיע אתמול בבוקר לביתו של דרעי?
"יש כאלה שטוענים 'בנפול אויבך אל תשמח'. אני שמח מאוד שהוא הלך הביתה".

ראש עיריית טבריה הבהיר כי הוא משוכנע שדרעי לא ישוב לתפקיד. "יואב, הוא לא יחזור. אני אומר לך עוד דבר. בית המשפט החליט להדיח אותו על העניין של ה'השתק' ששיקר בבית המשפט. עוד נקודה שלא מדברים עליה בתקשורת. כשהוא התחייב לצאת מהחיים הציבוריים, הוא לא התחייב לא להיות שר. זאת אומרת שיש פה איזשהו עניין. יש סיכוי שהוא יכול היום להיות מודח גם מהכנסת. החיים הציבוריים זה גם הכנסת ואנשים שכחו את זה. יכול להיות שיהיו עוד עתירות לבג"ץ, ויבקשו להדיח אותו גם מהכנסת. כי ה'השתק' הזה הולך אחורה לאותה נקודת זמן שהוא עמד בפני השופט בבית משפט השלום? אז אני חושב שאריה דרעי זה אדם שלא ראוי, עבריין מורשע שלוש פעמים, אדם שישב בכלא. צריך להגיד את האמת".

איזה תגובות קיבלת על ההופעה מול הבית של דרעי?
"קבלתי טלפונים מאנשי ציבור שאמרו לי: 'יש לך....של בת יענה' ואתה היחיד שלא דופק לו חשבון".

את דבריו חתם באומרו כי "לי אכפת מתושבי טבריה. אנחנו מתמודדים לראשות העיר, מובילים בכל סקר ב-60 אחוזים וזה מפריע להם".