לאחר פסילת דרעי: יוזמת חוק חדשה שמתגבשת בקרב חברי הקואליציה, תמנע מבג"ץ לפסול מינויים שונים אותה תבצע הכנסת, כך דווח הערב (רביעי) בחדשות 13. על פי הדיווח, החוק יכלול מינויים שנמצאים באחריותה של הכנסת, כמו יושב הראש, נשיא המדינה, מבקר המדינה ושרים.

על פי הצעת החוק המתגבשת, במידה שבג"ץ יפסול מינוי כזה או אחר שבוצע ע"י הכנסת, ניתן יהיה להצביע עליו מחדש, ובמדינה שיושג רוב של 61 קולות, המינוי יאושר מחדש. בקואליציה מחכים נכון לעכשיו עם הוצאתו לפועל של המהלך, בין היתר על מנת לא להגביר עוד יותר את הביקורת הציבורית כנגדו.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כאמור, בג"ץ קבע בשבוע שעבר ברוב של 10-1 כי יו"ר ש"ס אריה דרעי אינו כשיר לכהן כשר בממשלה. בפסק הדין נמנעו שופטי ההרכב מלהכריע באשר לטענות הנוגעות לתיקון חוק היסוד. זאת, נוכח הכלל לפיו בית המשפט יפנה לפסילת חוק כ"מוצא אחרון", החל מקל וחומר ביחס לחוקי יסוד.

ואולם, חלק מהשופטים העירו כי הליך חקיקת תיקון חוק היסוד הוכתם ב"כתם פרסונלי מובהק", משום שהוא נועד בראש ובראשונה כדי לסלול את הדרך למינויו של דרעי לשר, בהתחשב בכך שעל פי הדין הקודם הוא לא היה יכול להתמנות לשר ללא קביעה של יו"ר ועדת הבחירות כי אין בעבירות שביצע משום קלון.