ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריע בעימות הסמכויות בין שר הביטחון יואב גלנט לבין שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', כך דווח הערב (רביעי) בכאן חדשות. 

האתגר של גלנט: שר הביטחון צפוי להיות מאותגר בידי ההסכם הקואליציוני | טל לב רם
"שרשרת הפיקוד מאוד ברורה": בכיר ביטחוני לשעבר מסביר מי ניצח בעימות בין סמוטריץ' וגלנט
בין גלנט לסמוטריץ': פינוי מאחז "אור חיים" יסמן מתיחות עתידית בממשלה? | טל לב רם

על פי הדיווח, ראש הממשלה הכריע כי הסמכויות על המנהל האזרחי יעברו לסמוטריץ' למרות התנגדות גלנט. המאבק על הסמכויות במשרד הביטחון הגיע לשיא בדיון סוער שבו השתתפו נתניהו, גלנט, סמוטריץ', שר המשפטים יריב לוין וקצינים בכירים נוספים. גורם שנכח בדיון הבהיר לכאן חדשות - "זה יקרה עם גלנט או בלעדיו".

עוד דווח כי סמוטריץ' הציג בשיחה את המתווה שעליו הוחלט בהסכמים הקואליציוניים והציע שהסמכויות האזרחיות יועברו אליו. הסמכויות הצבאיות יישארו אצל מתאם פעולות הממשלה בשטחים, וענייני בנייה בלתי חוקית של יהודים ופלסטינים יהיו אצלו. מאחר שמדובר בפעולות עם השלכות ביטחוניות ומדיניות, החלטות יתקבלו בכפוף להחלטות ראש הממשלה.

ח"כ בני גנץ התייחס לדיווח ותקף: "בן גוריון פירק את המחתרות והכניס את כל הארגונים תחת צה״ל. 75 שנה אחרי - נתניהו מפרק את צה״ל לחתיכות בשל מניעיו הפוליטיים תוך פגיעה ישירה באחדות הפיקוד. קריעת המנהל האזרחי או מג״ב ממערכת הביטחון תפגע פגיעה ישירה בביטחון שמולה חובה להניף דגל שחור".

כזכור, שיאו של העימות בין גלנט לסמוטריץ' התרחש עם פינוי מאחז "אור חיים". סמוטריץ' טען כי הוציא הבוקר בהתאם לסמכותו הוראה כתובה לראש מתאם פעולות הממשלה לעצור את הפינוי ולא לבצעו עד לקיום דיון אצלו בעניין בראשית השבוע. לדבריו, שר הביטחון גלנט הורה על ביצוע הפינוי למרות ההנחיה ובניגוד מוחלט להסכמים הקואליציוניים. 

במקביל, גורמים בתוך הקואליציה זעמו על גלנט: "התנהלותו של גלנט בעייתית. לא סמוטריץ ולא בן גביר אמרו לו לא לפנות לעולם את המאחז. נאמר כי יש לחכות, לבדוק את הנתונים, את המדיניות של הממשלה לגבי הפלסטינים שעולים לשטח. לא יתכן שאותם לא מפנים ואת היהודים - כן.  גלנט פוגע באחדות הקואליציה".

פינוי מאחז "גבעת-חיים" (צילום: ללא)

ל"מעריב" נודע כי שר האנרגיה לשעבר יובל שטייניץ משלם את מחיר המחלוקת הפוליטית. לפני מספר ימים הודיע גלנט על כוונתו למנות את שטייניץ ליו"ר החברה הביטחונית רפאל, אלא שמינוי זה דורש את אישורו של שר האוצר, שטרם העניק אותו.