יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, ומי שאמור להוציא לפועל את הרפורמה במערכת המשפט, חה"כ שמחה רוטמן, לא מתרגש מההפגנות ומהנאום של נשיאת העליון אסתר חיות. בראיון מיוחד שיתפרסם מחר במוסף מעריב הוא עונה למבקרי הרפורמה, ויוצא נגד פסק הדין בעניין דרעי. 

"החילונים, הליברלים אומרים, בית המשפט העליון מייצג את האידיאולוגיה שלי. להערכתי לא היה בהפגנות אף אדם שהצביע למפלגות שמרכיבות את הקואליציה. אם הגענו למצב שהעליון מזוהה עם צד פוליטי, תם הטקס. אפשר לסגור את הבסטה", קובע רוטמן.

בתוך כך, הוא הודף את הטענות על הקשר בין קידום הרפורמה למשפט נתניהו, ומוסיף: "אני מעדיף את נתניהו מנהל את המדינה עם עיניים מכוסות ויד קשורה מאחורי הגב מאשר לתת לאלטרנטיבות להיות עם שתי ידיים על ההגה. אני חושב שמדובר באדם מסור מאין כמוהו למדינת ישראל. התרשמתי שהדבר היחיד שמעניין אותו הוא טובת מדינת ישראל".

כשנשאל על הכוונות לשנות את האופן שבו ייבחרו שופטי העליון במסגרת הרפורמה, הוא משיב: "בישראל כרגע השופטים נבחרים על ידי השופטים. אז הנחת המוצא היא שאינטריגות של שופטים הן איכשהו יותר טהורות מאינטריגות של פוליטיקאים? מה עדיף, להיות תלויים בנשיאת העליון? אין במדינת ישראל אף רשות שממנה את עצמה".

בהתייחס להצעת חוק היועמ"שים, מסביר רוטמן: "היועץ המשפטי מרכז בידיו סמכויות שאין דומה להן בשום מדינה דמוקרטית. מאחר שמומחים אחרים סבורים כמוני, אז או שהיועץ הוא יצור שלא היה כדוגמתו, זכינו משמיים באדם שיד אלוהים נגעה בו ורק הוא יכול להחליט ואין בלתו, או שהחששות חסרי בסיס".

על פסק הדין של בג"ץ, שהוביל לפיטוריו של דרעי, אומר חה"כ מהציונות הדתית: "סיפרו לנו שהעליון זקוק לכוח מול הכנסת כדי להגן מפני פגיעה במיעוטים, הנה הוא בא ופוסל אדם שמייצג קבוצת מיעוט של חרדים או של בני עדות המזרח ואומר, הנציג שלכם לא מקובל עליי ולכן הוא לא יהיה שר. יש פה קבוצת מיעוט שהנציג המובהק שלה נרמס".

הראיון המלא יתפרסם במעריב המוסף.